Înscrie-te acum la Webinar

4 Greșeli des întâlnite la autorii online

Salut!

 

Ninel Decu aici iar azi vreau să-ți vorbesc despre 4 greșeli des întâlnite la autorii de cursuri online și experți la început de drum. 

 

Sunt greșeli pe care și eu le-am făcut în primii mei ani de online, și care sincer, m-au ținut pe loc în a-mi atinge obiectivele. 

 

Iată despre ce e vorba. 

 

1 – Vorbesc prea mult despre ei 

 

Nu mă înțelege greșit. 

 

Este foarte bine ca oamenii să îți cunoască povestea și principiile, însă până la un anumit punct. 

 

Dacă vei continua să vorbești doar despre tine și ambițiile tale, e ca și cum te-ai transforma într-o vedetă de cinema arogantă, ce nu are timp să dea autografe ori să stea de vorbă preț de câteva minute cu fanii săi.

 

Nu e ok, mai ales dacă ești la început de drum și îți dorești cât mai multă interacțiune pe social media. 

 

Ce poți face diferit este să abordezi din când în când problemele clienților tăi. 

 

Spre exemplu, dacă ești un expert în zona de investiții imobiliare, ai putea să faci 3-4 postări sau clipuri video în care să spui ce greșeli ar trebui să evite o persoană ce vrea să cumpere un apartament cu prima casă. 

 

În felul acesta împuști 2 iepuri dintr-o singură lovitură. 

 

Îți creezi o autoritate în online (oameni te vor percepe și mai bine drept un expert în imobiliare) și pe lângă asta dai o mână de ajutor urmăritorilor tăi (cine știe, poate în urma acelor postări sau videouri reușești să prinzi și un client nou). 

 

Așadar, nu uita. 

 

Abordează problemele clienților tăi și vei avea mai multă vizibilitate pe social media. 

 

2 – Nu se promovează prin video 

 

Aceasta este o greșeală pe care am făcut-o și eu deoarece sunt o persoană mai introvertită și îmi este greu să vorbesc în fața camerei. 

 

Desigur, prin exercițiu lucrurile s-au mai îmbunătățit. 

 

Acum, dacă ar fi să o iau de la început și ar trebui să mă promovez din nou ca autor de cursuri online, atunci 100% aș începe prin a crea conținut video. 

 

De ce?

 

Pentru că toate rețelele de socializare încurajează conținutul video față de text și poze, prin urmare, șansele tale să apari în fața noilor clienți vor fi mult mai mari. 

 

Pe lângă asta, prin conținut video ai posibilitatea să construiești mai repede o relație cu audiența ta. 

 

Adică îți va lua mai puțin timp să încălzești o audiență ca mai apoi o parte din ei să ia decizia de cumpărare, ori să apeleze la serviciile tale. 

 

Să nu faci conținut video în 2023 e ca și cum ai avea în garaj un Ferrari, însă îți este frică să-l conduci. 

 

Știu că nu toată lumea s-a născut pentru a sta în fața camerei, însă dacă vrei rezultate rapide, atunci ai nevoie de conținut video. 

 

3 – Se bazează exclusiv pe social media 

 

Este bine să ai mulți urmăritori pe social media și sute de comentarii la postări, însă și mai bine este să ai o listă cu mii de abonați la e-mail. 

 

Oricât am vrea să ne împotrivim, la un moment dat și tu vei avea nevoie de un site, o listă de abonați și un magnet pentru atragerea de leaduri. 

 

Știu că sunt voci care îți spun că e ok să te promovezi exclusiv pe social media, dar crede-mă, aceleași voci se folosesc și ele la rândul lor de e-mail marketing, website-uri și așa mai departe.

 

De ce?

 

Pentru că un business online nu înseamnă doar Facebook și Instagram. 

 

El mai presupune și o bază de clienți, și un sediu (website), poate și un CRM pentru automatizări, plus multe altele. 

 

Poate că la început nu vei avea nevoie, însă pe parcurs ele îți vor ușura munca foarte mult. Spre exemplu, în loc să atragi clienți doar din social media, ai putea să ai și o secțiune de blog la tine pe site în care publici articole valoroase, optimizate SEO. 

 

Cu acele articole poți atrage clienți calificați, care știu că au o problemă și caută o rezolvare acum. 

 

Adică pe bune, de ce să-ți pui toate ouăle într-un singur coș, adică să atragi clienți doar din Social Media? 

 

4 – Nu interacționează suficient de mult cu audiența lor 

 

Studiile arată că o persoană are nevoie de 7 interacțiuni cu brandul sau agentul de vânzări până să ia decizia de cumpărare. 

 

Am mai spus asta și în trecut. 

 

Însă cum o pui în aplicare pe Social Media?

 

Simplu:

 

Răspunzi la comentarii și pui întrebări deschise ca lumea să îți lase comentarii. Spre exemplu, zilele trecut am făcut o postare cu o întrebare simplă: “ce sfaturi mi-ai da dacă aș începe o afacere în domeniul tău?” 

 

Postarea respectivă a strâns 108 comentarii și mi-a adus și ceva urmăritori noi. 

 

Pe lângă asta, am apărut în feed-ul mai multor persoane ce nu aflaseră de mine iar printre ei e posibil să se numere și câțiva potențiali clienți.

 

Dacă ești la început ai nevoie de primele interacțiuni cu audiența ta, mai ales dacă vrei să atragi clienți din Social Media. 

 

Acestea au fost cele 4 greșeli ce eu le văd foarte des la un autor de cursuri online sau expert.

 

Sper că mesajul meu ți-a fost de folos, iar dacă ai nevoie de mai mult ajutor, atunci te aștept pe grupul de Facebook – Oameni cu Pasiune

 

Cu prietenie, 

 

Ninel Decu

 

P.S. 

 

Mai sunt câteva zile și urmează să lansez noul program despre care am tot menționat zilele trecute. 

 

Rămâi aproape pentru că am pregătit câteva vești super bune!

Mai multe optiuni

Articole

5 concluzii după ultimul meu webinar

Experiența webinarului pe care l-am organizat în 17 Ianuarie mi-a reconfirmat anumite idei despre lumea experților 1 la 1 sau persoanelor care vor să lanseze

ghidare pe partea tehnică
Articole

👀 Ai nevoie de ghidare pe partea tehnică?

Una din principalele probleme ale unui autor online este dată de zona tehnică și de lipsa clarității pe termen lung.    Cum atrag oameni interesați

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.