Înscrie-te acum la Webinar

Cum testezi dacă ideea ta de curs online

În e-mailul de ieri am vorbit despre cum va evolua piața educației online la nivel global. 

Prin asta am încercat să răspund la întrebarea dacă nu cumva sunt deja prea multe cursuri și autori online în România. 

Dacă n-ai citit e-mailul, atunci te invit să îl cauți în inbox. 

Totuși, după ce am postat acel text pe grupul de Facebook Oameni cu Pasiune, am mai primit o întrebare interesantă la care vreau să răspund.

 

Mai exact, cum faci un studiu de piață pentru un anumit tip de curs online?

 

Cu alte cuvinte, cum testezi dacă ideea ta de curs online va avea succes și vei reuși să atragi suficienți clienți, chiar înainte de lansarea lui

E o întrebare pe care nu mulți autori sau experți și-o adresează cu toate că i-ar salva de multe resurse de timp și de bani investite complet aiurea. 

Să lucrezi la un curs online nu e tocmai ușor, iar dacă nici nu ai succes după lansare, atunci te frustrezi și mai mult și poate chiar renunți la ideea ta. 

 

Există o metodă prin care testezi succesul noului tău curs online

 

Iar partea și mai bună este că e foarte simplă. 

Mai exact, te folosești de chestionare pe care le împarți avatarului tău de client. 

Spre exemplu, poate ești nutriționist și până acum ai lucrat doar 1 la 1 cu clienții tăi. 

Totuși, pentru că foarte multe persoane îți cer ajutorul, te gândești să lansezi un curs înregistrat pe care îl urci pe o platformă iar oamenii îți plătesc bani pentru a intra în posesia lui. 

Problema e că ai mai multe idei de cursuri și nu știi exact cu care să începi. 

Ei bine, în cazul ăsta vei gândi un chestionar unde îți treci primele 4 idei de cursuri online care îți vin în minte. 

Pentru fiecare idee adaugi mai multe detalii legate de ce va conține cursul și ce lucruri interesante vor învăța oamenii. 

După ce ai făcut chestionarul, îl vei împărți în comunitatea ta de urmăritori, pe grupul tău de Facebook sau între clienții tăi. 

 

Ulterior, după ce ai obținut mai multe răspunsuri și vezi că se conturează o singură idee câștigătoare, poți trece la crearea cursului

 

Scutești multă bătaie de cap dacă procedezi așa

 

✅ În primul rând, ai siguranță că nu te implici într-un proiect care s-ar putea să fie un fiasco total. 

Imaginează-ți doar ce ar însemna să îți blochezi 1-2 luni din timpul tău pentru crearea unui curs pentru care nu există cerere. 

 

✅ În al doilea rând, lucrezi mult mai eficient și te asiguri într-o oarecare măsură că vei avea potențiali clienți pentru cursul tău. 

 

Pentru toate acele persoane care au răspuns cu “Da” în chestionar, le poți face follow-up în momentul în care ai cursul gata. 

Astfel ți-ai asigurat primii clienți încă din perioada de prelansare. 

 

✅ În al treilea rând, prin crearea acestui mic studiu de caz ai posibilitatea să descoperi și alte idei de produse sau servicii la care nu te-ai gândit. 

 

Să iei feedback direct de la audiența ta este cel mai sănătos mod prin care să conduci un business online. 

Până la urmă, ei sunt oamenii care au nevoie de ajutorul tău, iar dacă ești într-o strânsă legătură cu ei sunt șanse mai mari să vii cu idei de produse reușite. 

Aceasta este metoda prin care poți testa dacă noul tău curs online va avea succes sau nu. 

Desigur, nu garantează 100% ca lansarea va funcționa, însă măcar eviți să investești într-un proiect fără prea multe sorți de izbândă. 

Sper că ți-a fost cu inspirație acest e-mail. 

 

Cu prietenie, 

Ninel Decu 

Mai multe optiuni

Articole

5 concluzii după ultimul meu webinar

Experiența webinarului pe care l-am organizat în 17 Ianuarie mi-a reconfirmat anumite idei despre lumea experților 1 la 1 sau persoanelor care vor să lanseze

ghidare pe partea tehnică
Articole

👀 Ai nevoie de ghidare pe partea tehnică?

Una din principalele probleme ale unui autor online este dată de zona tehnică și de lipsa clarității pe termen lung.    Cum atrag oameni interesați

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.