Ninel Decu

Cum sa construiesti un business folosind metoda Lean Startup

 

  1. Definire avatar
  • cine este clientul tau ideal?
  • cine nu este clientul tau ideal?
  • vezi curs gratuit cum sa scrii textul pentru un landing page
  • Foloseste aplicatia noastra pentru definirea avatarului – http://www.servhost.ro/avatar/
  1. Problema/nevoia pe care o rezolvi
  • chestionar pentru aflarea nevoilor
  • stabilileste daca nevoia este nice to have sau must to have
  1. Solutia
  • Pentru a valida ideea faci interviuri live cu 15-20 de oameni pentru a afla ce isi doresc cu adevarat si daca solutia ta rezolva problemele pe care le-ai identificat in chestionar
  • creezi un MVP = produs minim viabil pe care il descrii din vorbe sau poate il desenezi pe hartie. Nu e nevoie sa faci investitii. Doar testezi.
  1. Canale
  • cum ajungi la clientii finali?
  • unde ii gasesti in numar cat mai mare?
    • facebook – reclame si postari, grupuri
    • google adwords
    • email/ daca ai o lista de abonati
    • website
    • landing page
    • forumuri
  1. Unique Value Proposition
  • Cu ce te diferentiezi fata de competitie? Este despre brand
  • Unic selling proposition – este despre beneficiu si raspunde la intrebarea pe care si-o pune clientul – Cu ce ma ajuta pe mine asta?

 

  1. Structura costurilor
  • care sunt cheltuielile pe care le ai cu deschiderea unui blog?
    • domeniu – 16 euro pe an
    • hosting – 33 euro pe an
    • tema wp gratis/premium 60 usd one time
    • autoresponder gratis sau de la 19 usd pe luna
    • promovare pe facebook
  • alte cheltuieli
    • personalizare site
    • pluginuri suplimentare
    • mentenanta
    • internet/telefon

 

  1. Structura veniturilor
  • care este produsul/serviciul pe care il vinzi?
    • ebook, carte tiparita, agenda
    • sedinte de coaching, consultanta
    • workshopuri live
    • curs online
    • cd-uri cu ceva inregistrat
    • afiliere prin vanzarea produselor altor firme
      • 2 parale
      • profit share
  • Validarea ideei se face cand ai facut prima vanzare. Clientii iti vor da feedback daca le place produsul/serviciu tau si daca vor mai cumpara de la tine. In plus vei afla ce ai de modificat sau imbunatatit.

 

  1. Metrics
  • Care sunt indicatorii la care te uiti. Atentie la indicatorii de vanitate: link, share etc care nu se regasesc in vanzari
  • Urmareste nr de vizite pe site, nr de descarcari, nr de cumparari, comanda medie pe client, nr de comenzi repetate la o perioada de timp

 

  1. Unfair advantage

 

      Care este acel lucru care nu poate fi copiat foarte usor si il poti scoate in evidenta: experienta, certificari speciale, parteneriate cu anumit clienti de top din domeniul tau etc

 

Ai parcurs din acest curs

0%

Modul 1

New Lesson

Ai terminat lectia?

New Lesson

Ai terminat lectia?

Modul 2

New Lesson

Ai terminat lectia?

New Lesson

Ai terminat lectia?