Ninel Decu

Curs de Email Marketing

Ai parcurs din acest curs

0%

Cum sa faci email marketing eficient

1. Strategie

 

Stabileste un scop precis pentru care faci fiecare actiune. Intreaba-te ce vei sa obtii. Ce vreau sa transmit in acel email?

Cum anume fac acest lucru?

–      folosesc date statistice

–      spun o poveste

–      folosesc testimoniale de la clienti existenti?

Cui ma adresez? Clientul ideal caruia ii transmit mesajul. Iti poti imagina o persoana reala care este in fata ta si ii povestesti ca si cum ati fi 2 prieteni vechi care discuta la o cafea.

Poti folosi link-ul de mai jos pentru a defini cat mai bine profilul clientul ideal. vei primi un pdf pe email dupa ce ai raspuns la intrebari www.servhost.ro/avatar

Ai terminat lectia?

2. Cum iti cresti lista de abonati

Pentru a putea sa trimiti emailuri ai nevoie sa colectezi adresele de email ale potentialilor tai clienti si e bine sa fii atent la 2 aspecte:

  1. creeaza un mesaj de impact care sa raspunda la o nevoie reala a utilizatorului. evita sa faci o enumerare de caracteristici sau mesaje banale de genul – aboneaza-te la newsletter – care nu transmiti nimic.
  2. butonul de abonare sa iasa in evidenta pentru a fi apasat de vizitatori

OBS: am discutat pe larg in Cursul Conversii pe Pilot Automat – cum sa creezi acest mesaj, cum sa iti setezi autoresponderul la site. Pentru mai multe detalii poti accesa pagina cursului – Conversii pe Pilot Automat

Ofera un material de valoare gratuit

  • un pdf gratuit
  • un newsletter
  • un film sau o succesiune de filme
  • un fisier audio
  • ceva care sa fie de valoare, pe nevoie utilizatorului astfel incat el sa simta ca a castigat ceva. In termeni de negociere aceta este un schimb. Tu ii dai un pdf iar el iti lasa adresa de email

Publica articole constant pe site pe care apoi le trimiti prin newsletter pe email. Spre exemplu noi la ServHost am implementat de anul trecut ca in fiecare zi de marti vom publica un articol in fiecare saptamana. Suplimentar joi sau vineri vom veni cu un material suplimentar ce poate fi un interviu video, un simplu newsletter sau orice altceva.

Dupa ce utilizatorul s-a inscris la email trimite o secventa de emailuri.

Primul email trimis imediat in care ii dai link-ul de descarcare si ii spui beneficiile materialului  sau ce va invata daca il citeste.

Al doilea email este despre tine va fi trimis a doua zi: cine esti tu, cu ce te ocupi. Ii spui la ce sa se astepte de la tine, cand vei trimite emailuri (in ce zi a saptamanii), il rogi sa iti treaca adresa de email in folderul principal, il indemni sa se conecteze cu tine pe Facebook, Google +

Al treilea si al 4-lea email se vor trimite la 3-4 zile distanta si vor fi articole de valoare care au fost citite cel mai mult pe site

Ai terminat lectia?

3. Cum sa scrii emailuri

Destinatarul – va fi adaugat automat de programul autoresponder setat la site-ul tau. In momentul in care utilizatorul si-a dat acordul sa ii trimiti emailuri poti face acest lucru.

Subiectul – este primul care atrage atentia si trebuie sa fii foarte atent cum il scrii. Foloseste beneficii in titlu dar nu da toate informatiile astfel incat sa nu mai citeasca emailul propriu zis.

Foloseste cifre si un timp pana cand va ajunge la solutie – cu totii vrem sa abtinem cat mai multe cu un minim de efort. Articole cu astfel de titluri vor avea o rata de deschidere mai mare:

Cum sa scrii un articol pe blog intr-o ora sau mai putin

Cum sa creezi un pdf gratuit in maxim 3 ore

Foloseste cuvinte cheie relevante pentru avatarul tau.

Nu folosi foarte multe semne de punctuatie. Risti sa fie trimis in spam

Continutul – pentru a fi cat mai productiv am observat la mine ca functioneaza urmatorul sistem:

  • Mi-am creat un obicei de a scrie: in fiecare zi la aceeasi ora de exemplu
  • Un ritual care porneste obiceiul de scris: poate fi o cafea, un ceai, o muzica de relaxare pe care eu o pun in casti
  • Un sistem prin care scriu articolul sau newsletterul
    • scriu titlul
    • scriu cu liniuta ideile principale
    • scriu concluzie sau cu ce vreau sa ramana utilizatorul in minte dupa ce a citit sau actiunea pe care sa o faca utilizand informatia din articol/nesletter
    • apoi ma intorc la titlu si il fac foarte atractiv
    • in final completez textul pe ideile principale
Ai terminat lectia?

4. Ofera informatii de valoare

Scopul unei liste de abonati este sa ii ajuti pe utilizatori sa ajunga de la un anumit nivel de dezvoltare personala sau profesionala la un alt nivel.

Daca scopul tau va fi sa faci doar vanzare acestia vor ajunge sa ignore emailurile pe care le trimiti sau chiar sa se dezaboneze.

O modalitate prin care poti sa le faci pe ambele fara sa deranjezi este sa trimiti secvente de email de genul 3-1-3-1.

Trimiti 3 emailuri in care il inveti pe utilizator cum sa isi rezolve o problema, cum sa fie mai eficient.

Apoi trimiti un email cu oferta in care ii prezinti un produs sau serviciu. Asa nu vei fi foarte agresiv si vei putea sa vinzi ceea ce tu ai de oferit.

Ai terminat lectia?

5. Care este frecventa de trimitere a emailurilor?

 Important este sa fii constant. Sa iti obisnuiesti cititorii ca vei posta un articol in ziua de marti sau orice alta zi a saptamanii.

Poti sa faci si o segmentare a audientei in functie de modul in care au ajuns la tine in lista iar apoi sa le trimiti informatii diferentiate.

Acest lucru se poate face utilizand un autoresponder care foloseste taguri. Noi folosim Active Campaign din acest motiv.

Ai terminat lectia?