Ninel Decu

Profesional – Conversii pe pilot automat

Ai parcurs din acest curs

0%

Start Here

1. Introducere - Profesional

Bine ai venit!

De-a lungul activității mele, am lucrat cu mulți clienți care voiau să își deschidă o afacere în mediul online. Una dintre cele mai des întâlnite întrebări pe care le-am primit este: “Cum pot atrage oameni pe site-ul meu care să fie interesați de produsele și serviciile mele?”. Dacă și tu ți-ai adresat această întrebare, ți-am pregătit și un răspuns.

Îți recomand să încurajezi vizitatorii să furnizeze adresa lor de e-mail pe site-ul tău în schimbul unui bonus sau a unui material gratuit, astfel încât să poți să îi readuci pe site. Lista de abonați într-o afacere online este un activ, pentru că participă direct la creșterea potențialului de vânzare.

În acest curs îți voi prezenta pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a putea colecta adrese de e-mail pe care să le folosești în vânzarea produselor tale.

Iată câteva dintre  lecțiile pe care ți le propun în cadrul acestui curs:

  1. Definirea profilului unui client ideal – cui i te adresezi și care este cea mai bună strategie de comunicare.
  2. Cum să creezi un magnet de lead-uri – va cuprinde și un material PDF.
  3. Cum să creezi o pâlnie pentru colectarea lead-urilor.
  4. Copywriting – cum să creezi conținut care să îți aducă trafic organic și să menții trează atenția audienței.
  5. Surse de trafic – dacă ai un site la început de drum, vei învăța cum să creezi reclame pe Facebook, iar dacă ai deja un site, îți voi prezenta noi modalități de a atrage trafic pe site-ul tău.

Îți doresc succes și spor la implementat!

Ai terminat lectia?

2. Cum sa definesti profilul de client ideal - Profesional

 

Probabil te întrebi – de ce este important să definim acest profil? Răspunsul este pentru că vom realiza toate materialele pentru site-ul nostru (oferte, reclame pe Facebook) în concordanță cu interesele și obiectivele acestui client.

Dacă ești la început și nu ai o bază solidă de clienți, poți să creezi un profil imaginar și să faci o serie de presupuneri, pe care ulterior le modifici sau le validezi.

Câteva dintre aspectele pe care trebuie să le ai în vedere în legătură cu acest client ideal sunt:

  • Informații demografice (sex, ocupație, vârstă, localitate, venit mediu lunar, domeniu de activitate). Poți obține aceste informații și de pe pagina de Facebook sau din Google Analytics.
  • Interese (ex – marketing, social media, afacerti etc.), de unde se informează, ce bloguri citește, din ce comunități face parte.
  • Nevoi – ce nevoi are clientul și ce crezi că îi lipsește în acest moment (ex – își dorește un flux constant ce clienți, îi lipsește o promovare mai bună), ce stil de viață are.
  • Provocări – ex: să-și echilibreze viața personală cu cea profesională.
  • Obiective – profesionale și personale.
  • Comunicare – cum preferă să comunice – online sau offline.
  • Resurse – structură tip a profilului de client pe care o vei completa, articol pe blogul ServHost, film animat pe baza profilului de client ideal.
Ai terminat lectia?

3. Cum sa creezi si sa editezi un material PDF - Profesional

 

În acest clip îți voi prezenta cum să creezi acel magnet de lead-uri despre care am amintit anterior, în cazul acesta un material PDF gratuit pe care îl oferi utilizatorilor în schimbul unei adrese de e-mail.

Pentru a face acest lucru, vom trece împreună printr-o serie de aspecte:

  1. Cu cine stăm de vorbă? – aici facem referire la avatarul creat, la profilul clientului ideal.
  2. Definește o frustrare care îl bântuie noaptea – materialul tău trebuie să răspundă la o frică sau o frustrare pe care o are avatarul definit – ex: Ce se întâmplă dacă rămân fără job? Dacă nu cunoști aceste informații, poți apela și la chestionare.
  3. Pune 5 întrebări pentru a intra în detaliu pe această frustrare – editează un material de tip problemă – soluție.
  4. Denumește soluția – folosește un beneficiu tangibil – ex: 10 Pași pentru a scrie un material PDF.

Poți folosi site-ul PrintFriendly.com pentru a transforma articole deja publicate pe blog în materiale printabile, apoi site-ul Ilovepdf.com pentru a combina materialele pdf în ordinea pe care o dorești.

Pentru a crea design-ul materialului, poți folosi site-ul canva.com. Dacă ai nevoie de fotografii fără drepturi de autor, poți folosi și site-ul pixabay.com

Ai terminat lectia?

4. Cum sa creezi o oferta opt-in focusata - Profesional

 

În acest clip îți voi arăta cum să creezi o pâlnie pentru colectarea lead-urilor, adică să determini utilizatorii să descarce materialul tău pdf și să-ți lase în schimb o adresă de e-mail.

Opt-in form-ul este pop-up-ul care apare pe site-uri pentru a determina utilizatorii să descarce un anumit material. El trebuie să transmită ceva utilizatorului pentru ca acesta să-și lase numele și adresa de e-mail.

Îți recomand să alegi o caracteristică în fața căreia să adaugi sintagme ca “Asta îți va permite să” sau “Asta te va ajuta să” iar practic această caracteristică va deveni un beneficiu. Astfel, cresc șansele ca materialul tău PDF să fie descărcat.

Include și un buton call-to-action cu un text concis care să iasă în evidență, de exemplu pe un fundal colorat. Textul trebuie să explice clar ce oferi utilizatorului și de ce ar trebui să-și lase adresa de e-mail.

O altă recomandare este să folosești și o fotografie a materialului PDF sub formă de carte pentru a atrage vizual utilizatorul.

În continuare, vom avea nevoie de o pagină de confirmare – trebuie să creezi o pagină pe site-ul tău în care detaliezi ce trebuie să facă utilizatorul în continuare și un mesaj personalizat care confirmă că au finalizat pasul anterior. Este important să incluzi aceeași poză pe care ai folosit-o în opt-in form și pe pagina de confirmare pentru ca utilizatorul să știe că este în procesul de a finaliza înregistrarea.

Trebuie să incluzi și o pagină de download – pe poza respectivă poți include un link care direcționează utilizatorii spre secțiunea de download sau să incluzi link-ul sub poză pe un buton. Poți adăuga și un link complementar care se leagă de același subiect.

Pentru pop-up avem două programe – MailMunch și Thrive Leads.

Pe lângă pop-up, avem nevoie și de autoresponder. Acesta este programul care trimite e-mailuri automat atunci când selectăm o anumită listă de utilizatori. Pentru a face asta, întâi îi selectăm, după setăm autoresponderul să trimită abonații noi automat direct către pagina de confirmare, apoi către pagina de download. Vom personaliza mesajul și conținutul pentru a fi conforme cu oferta.

Recomand trei programe pe care să le folosești – MailChimp (program gratuit până la 2000 abonați), ActiveCampaign și Aweber (programe plătite) în funcție de specificul afacerii tale. Voi reveni în clipurile viitoare cu mai multe informații despre folosirea și configurarea lor.

Ai terminat lectia?

5. Cum sa conectezi MailChimp Si MailMunch la site-ul tau - Profesional

 

Vom discuta în acest clip despre cum poți conecta un autoresponder și un pop-up la site-ul tău pentru a crea o pâlnie de colectare a lead-urilor. Pentru autoresponder avem trei variante – MailChimp, ActiveCampaign și Aweber.

Pop-up-ul este acea căsuță care se deschide pe site care încurajează vizitatorii să se înregistreze cu nume și e-mail pentru un material gratuit. Vom instala MailChimp Forms by MailMunch din secțiunea Plugins a paginii de admin WordPress.

Vom intra pe site-ul mailmunch.com și ne vom face un cont. MailMunch pune la dispoziție mai multe tipuri de pop-up-uri – deasupra paginii, în interiorul textului, pop over etc.  Poți alege dintr-o listă mai multe variante de teme pentru pop-up-ul tău – două dintre ele sunt gratuite, pentru restul trebuie să plătești.

Eu am ales o variantă gratuită. Creezi pop-up-ul și va trebui să completezi câteva căsuțe de tip text cu mesaje persuasive – titlu, mesaj de mulțumire, scurtă descriere (ex: află în 3 pași simpli cum poți să pornești o afacere online sau mulțumesc că te-ai înscris). Din secțiunea Appearance poți customiza pop-up-ul, alegând diferite culori sau mărimi, dar și modul în care vrei să apară pe site (din stânga, din dreapta etc.).

Din secțiunea Fields poți selecta ce vrei să apară în pop-up și în ce ordine – nume, prenume, adresă de e-mail dar și ce text vei folosi pe buton – ex: un call to action de tipul „Abonează-te acum.”.

Din secțiunea Behavior poți selecta când să apară pop-up-ul pe website și pentru cât timp. Ai de asemenea opțiunea de a redirecționa o persoană care s-a abonat cu succes spre o anumită pagină.

Din secțiunea Integrate, poți sincroniza opt-in-ul cu pop-up-ul creat. Închei prin a apăsa pe butonul Publish.

Asta e tot. Acum dacă mergi pe site, ar trebui să apară pop-up-ul. Felicitări! J

Ai terminat lectia?

6. Cum sa creezi o pagina pentru colectarea ledurilor - Profesional

 

În acest clip vei afla cum poți crea un landing page, o pagină de confirmare și o pagină de download pe care să le folosești pentru a-ți crește traficul pe site, dar și lista de abonați. Îți recomand să îți faci un abonament pe thrivethemes.com pentru a beneficia de o suită de aplicații care te vor ajuta.

De asemenea, vei avea nevoie de un autoresponder pentru a colecta adrese de e-mail și trimite newslettere. Vom folosi Active Campaign. Îți voi arăta cum să sincronizezi autoresponderul cu landing page-ul creat într-un clip viitor, și vom vorbi și despre Aweber.

După ce ai achiziționat suita de aplicații Thrive, le vei putea regăsi la secțiunea Plugins de pe site-ul tău.

Primul pas pentru a crea landing page-ul este să intri pe pagina ta de admin WordPress la secțiunea Pages și să dai click pe Add New. Vom denumi această pagină Landing Page și o vom publica. Pentru editare vom folosi ThriveArchitect – vei avea la dispoziție mai multe template-uri și palete de culori din care să alegi. După ce ești mulțumit de design, poți salva modificările.

În continuare, vei folosi poza editată într-un clip anterior în Canva pentru materialul PDF. Selectezi opțiunea de salvare ca poză de pe site-ul Canva și o copiezi în pagina de creare a landing page-ului de pe Thrive.

Următorul pas este să completezi secțiunea de text cu un titlu atractiv, un text descriptiv scurt și un text pentru butonul de call-to-action pentru a încuraja vizitatorii să-și lase adresa de e-mail.

În continuare vom crea pagina de confirmare. Intrăm tot pe pagina de admin WordPress la secțiunea Pages și selectăm Add New. Denumim pagina nou creată „Confirmare” și o publicăm.

Din plugin-ul Yoast SEO, va trebui să scoatem această pagină din indexarea motoarelor de căutare. Edităm pagina cu Thrive Architect din nou, selectând un template pe care îl personalizăm. Dăm click pe opțiunea Elementary, apoi pe Elementary Email Confirmation Page și salvăm.

Și la această pagină vom folosi aceeași poză și aceleași culori ca la pagina anterioară. Textul inserat aici poate fi de tipul “Îți mulțumesc că te-ai inscris”, alături de o invitație la pasul următor –“Te rog să verifici inbox-ul tău și să apeși link-ul de confirmare.”. Și în cazul acestei pagini trebuie să folosim plugin-ul Yoast SEO și să selectăm opțiunea de a nu fi indexată de motoarele de căutare.

Vom încheia prin crearea ultimei pagini, cea de download, folosind aceeași metodă ca la paginile anterioare. Din opțiunile de template-uri disponibile în ThriveArchitect selectăm Elementary Download Page și salvăm. Folosim aceleași culori și imagini ca pentru celelalte pagini, iar textul inserat trebuie să fie un text de mulțumire pentru vizitatori că s-au abonat și o invitație de a descărca ghidul gratuit.

Va trebui să luăm imaginea documentului PDF din contul Canva și să o inserăm pe site la secțiunea media. Atât pentru acest clip. Felicitări!

Ai terminat lectia?

7. Cum sa conectezi un autoresponder la site-ul tau - Profesional

 

Pentru a face acest lucru, trebuie să intri în pagina de admin WordPress la secțiunea Plugins. Acolo vei găsi plugin-ul instalat anterior. Dai click pe Thrive Dashboard și apoi pe butonul Add New Connections – acolo poți selecta unul dintre cele 3 programe pe care le-am menționat în clipurile anterioare – MailChimp, ActiveCampaign sau AWeber.

La Active Campaign, după crearea contului, intri pe pagina de Settings apoi pe opțiunea Developer. Acolo vei găsi datele de conectare, un URL și o cheie. Le vei copia și le vei adăuga în secțiunea de conectare în pluginul Thrive pe WordPress.

La fel vei face și la AWeber, doar că nu va mai fi nevoie să intri pe platformă ca să faci rost de acele date de conectare, ci vei folosi user-ul și parola pe care le primești pe e-mail când îți faci contul.

Tot din contul tău de ActiveCampaign, din meniu selectezi opțiunea Lists. Vom crea o listă, îi dăm un nume și o salvăm. De asemenea, vom crea și un formular din secțiunea Forms a meniului ActiveCampaign.

Când creezi formularul, selectezi lista și bifezi opțiunea Opt-In Confirmation iar la secțiunea Confirmation Action bifezi opțiunea Redirect to URL. În căsuța liberă vei pune link-ul de redirect spre pagina de download. Astfel, clientul va vedea materialul PDF și va da click pe el. Finalizezi prin a da click pe Save pentru a salva modificările, apoi pe Integrate din bara de sus.

Următorul pas este să ne întoarcem pe Landing Page. Acolo va apărea ActiveCampaign, dăm click pe conectare după ce am selectat lista creată și form-ul.

E-mailul și numele sunt câmpuri obligatorii de completat. Dăm click pe next, bifăm opțiunea Redirect To Custom URL și introducem link-ul spre pagina de confirmare. Este important să salvezi modificările, dând click pe butonul Save din partea de jos a ActiveCampaign.

Pe landing page vom adăuga un nume și o adresă de e-mail și vom apăsa butonul Descarcă. Am fost trimiși către pagina de confirmare și vom primi un e-mail de confirmare. Vom da click pe Confirm My Subscription. Adresa noastră a fost adăugată în listă iar acum putem descărca ghidul gratuit.

Acum, dacă intrăm în Active Campaign la contacte, vom regăsi numele și adresa de e-mail introduse anterior.

După ce ne conectăm cu user și parolă și în AWeber, vom crea o listă folosind secțiunea Manage Lists din meniu, urmată de opțiunea Create A List. De asemenea, vom crea și un formular de abonare, dând click pe Sign Up Forms din meniu, apoi pe butonul Create A Sign Up Form.

Din secțiunea de setări, vom selecta opțiunea de formular personalizat. Vom alege o pagină custom de mulțumire pentru noii abonați și vom pune un redirect spre pagina de confirmare. Pentru cei care deja au dat subscribe, vom pune redirect spre pagina de download, apoi vom salva formularul.

La final, ne întoarcem în landing page și selectăm opțiunea de a ne conecta cu AWeber, inserăm detaliile de conectare și salvăm.

Dacă ai nelămuriri sau întrebări, mă poți contacta și pe adresa de e-mail ninel@servhost.ro.

Mult succes!

Ai terminat lectia?

8. Cum sa faci un plan de articole pentru blog - Profesional

 

În acest video vom discuta despre partea de copywriting, mai precis cum să faci un plan editorial pentru un blog. Dacă scrii articole și vrei să obții și trafic din Google, primul pas pe care ar trebui să-l faci este să alegi un subiect și un anumit cuvânt cheie și să vezi câte căutări lunare are.

Pentru a face acest lucru, vom folosi o unealtă gratuită de la Google care se numește Keyword Planner. Pentru a-l găsi, intri pe Google, scrii „Google Keyword Tool” și dai click pe primul link.

Odată ce deschizi pagina, trebuie să te înregistrezi folosind un cont de Gmail și datele tale. Introduci un cuvânt cheie și aplici filtrele pe care ți le dorești (căutări doar în România, căutări în altă țară etc.) iar apoi instrumentul AdWords îți va furniza rezultatele căutărilor din ultimele 12 luni.

Atunci când faci un plan de articole, îți recomand să folosești o structură de tip tabel în Word cu 3 rubrici – subiectul articolului, explicație (ideile principale care vor fi tratate) și cuvântul cheie. În paranteză poți include estimativ și numărul de căutări.

Poți defini de asemenea și categorii mai mari în care să inserezi articole (ex: tehnici handmade).

Este recomandat să completezi acest plan în avans pe mai multe săptămâni sau luni, în funcție de frecvența postărilor pe blogul tău (dacă ai nevoie de 1-2 sau mai multe articole pe săptâmână).

La ce te ajută acest plan, dar și Google Adwords? Vei putea să te asiguri că ai un conținut vizibil pentru motoarele de căutare, vei beneficia de trafic în plus, iar acest instrument te poate ajuta să găsești și alte sugestii de cuvinte cheie pe un anumit subiect la care nu te-ai gândit inițial.

Dacă nu ai inspirație pentru anumite articole, poți să cauți subiecte și din discuțiile informale cu clienții pe e-mail, la telefon sau pe Facebook.

Mult succes și sper să te ajute aceste informații!

Ai terminat lectia?

9. Cum sa scrii un articol intr-o ora sau mai putin - Profesional

 

Vom discuta despre cum poți scrie un articol pe blog într-un timp scurt. După ce ai creat planul de care am vorbit în clipul anterior și ai găsit 2-3 surse de inspirație, iată ce trebuie să faci.

Deschizi o pagină Word și poți începe prin a scrie în linii mari ideile principale ale articolului. Poți folosi o listă de bullet-uri pentru lizibilitate sau paragrafe scurte. De asemenea, concluzia articolului trebuie să sublinieze cel mai important aspect cu care vrei să rămână în minte cititorul. Este important să oferi cititorului un beneficiu palpabil iar articolul tău să-i răspundă unei nevoi distincte.

Ulterior, vei dezvolta ideile principale cu completări și exemple, îl vei formata și alinia. Îți recomand să incluzi și o poză gratuită de pe un site ca pixabay.com, apoi să îl publici pe site-ul tău WordPress. Ai de asemenea opțiunea să scrii articole în avans, dar să le programezi pentru publicare mai târziu.

Îți mulțumesc pentru atenție. Spor la scris articole!

Ai terminat lectia?

10. Cum sa configurezi plugin-ul Yoast pentru a face SEO la articole - Profesional

 

Pentru a face SEO la articolele pe care le scrii pe blog, trebuie să instalezi și să configurezi un plugin – numele lui este Yoast SEO. Prima dată intri în pagina ta de admin WordPress la Secțiunea Plugins. Folosești secțiunea de căutare și introduci numele Plugin-ului, apoi dai click pe butonul Install Now și îl activezi.

Plugin-ul va apărea acum în partea stângă jos pe pagina ta de admin WordPress sub numele SEO. Intri pe el și dai click pe opțiunea Features din meniu. Toate opțiunile din listă trebuie bifate folosind butonul Enable, cu excepția opțiunii Ryte.

Folosind secțiunea Your Info din meniu, poți completa cu datele tale – numele website-ului, numele companiei etc.

În meniu vei găsi de asemenea și secțiunea Webmaster Tools. Pentru a învăța cum să conectezi site-ul cu Google Search Console, te invit să parcurgi și cursul meu gratuit, „Primii pași în WordPress.”

În continuare, vom merge la secțiunea de postări de pe WordPress (Posts – All Posts). Alegem o postare de test și o edităm. Dacă dai scroll până jos în pagina de editare a articolului, vei găsi plugin-ul Yoast SEO și câteva câmpuri libere pe care să le completezi.

După ce ai adăugat un articol, soft-ul îți va da sugestii de îmbunătățire pentru ca acesta să fie mai ușor de citit, atât de utilizatori, cât și de motoarele de căutare.

Câteva rubrici pe care trebuie să le completezi în plugin sunt:

  • Cuvântul cheie
  • Titlul SEO (indicat este să includă cuvântul cheie)
  • URL
  • Meta descriere (o descriere scurtă, persuasivă a articolului)

Important de reținut este că acest plugin este foare important pe termen lung și te ajută să atragi cât mai multe vizite pe site-ul tău prin intermediul cuvintelor cheie, așadar ar trebui să completezi aceste rubrici pentru fiecare articol.

Asta este tot. J

Ai terminat lectia?

11. Cum sa atragi trafic pe site - Profesional

Ai terminat lectia?

12. Cum sa creezi textele pentru o reclama in Facebook - Profesional

 

O reclamă pe Facebook cuprinde 3 secțiuni de text:

  • Textul din partea de sus înainte de poză – se adresează clientului ideal, trebuie să răspundă la o problemă și să promită o soluție, de regulă are un caracter emoțional;
  • Headline – detaliază ce oferi, cum rezolvi problema;
  • News Feed Description – îndeamnă audiența să apese pe link și să primească soluția la problema pe care o are.

Important de reținut este că poza inserată trebuie să fie sugestivă.

Dacă ești în pană de idei în ceea ce privește crearea reclamei tale pe Facebook, îți recomand o resursă în plus – site-ul adEspresso.com. Aici vei găsi exemple de reclame făcute de alte persoane. Poți filtra rezultatele în funcție de domeniu.

Există multe modalități de a configura o reclamă, de aceea te ajută să vezi și modele făcute de alții. Dacă vrei să ai acces la mai multe reclame, poți să-ți faci și un cont gratuit.

Cam atât pentru acest clip. J

Ai terminat lectia?

13. Cum sa creezi o audienta in Facebook - Profesional

 

Vom vorbi despre cum poți să creezi o audiență pe Facebook pe care să o folosești la o campanie. Voi preciza câteva aspecte importante legate de audiență:

  1. Prima dată când faci o reclamă, nu o îngusta prea mult – ai nevoie de o bază de oameni din care să extragi persoanele interesate de produsul sau serviciul tău;
  2. La început mergi pe definirea intereselor;
  3. Ulterior o îngustezi prin comportamente.

Ca să ajungi în statisticile audienței de pe Facebook, deschizi pagina de Facebook și vei vedea pe timeline-ul tău în partea stângă jos secțiunea Creează și mai multe opțiuni – Reclamă, Pagină, Grup, Eveniment. Dai click pe opțiunea Creează Reclamă.

Selectezi Administrare Reclamă și se va deschide un meniu – dai click pe secțiunea Plan, apoi pe Statisticile Audienței. Pagina deschisă îți va permite să creezi o audiență de la zero, selectând locația ei, vârsta, sexul sau interesele. Vei completa toate aceste variabile în funcție de datele pe care le-ai folosit în crearea profilului de client ideal.

Secțiunea de interese trebuie să fie completată cu atenție, pentru că ea te ajută să restrângi audiența din ce în ce mai mult și să ajungi la persoanele direct interesate de conținutul pe care vrei să-l distribui (ex: ce reviste citește publicul țintă – Cariere, Ziarul Financiar, pe cine urmărește – Richard Branson, Lorans Soares Szasz, ce aplicații folosește – AWeber etc.)

După ce dai drumul la reclamă și atragi oameni, poți să îi urmărești la secțiunea Conexiuni, iar dacă mergi în zona de Avansat, acolo vei putea să îi segmentezi și mai mult în funcție de Comportamente, Limbă, Studii etc.

După ce ai salvat audiența și o vei folosi, poți vedea din secțiunea Aprecieri pentru pagină și alte interese pe care le au persoanele selectate de tine în afara celor menționate anterior. De exemplu, ce alte interese au persoanele care îl urmăresc pe Lorand Soares Szasz – își fac cumpărăturile la mall, sunt interesate de modă etc.

La secțiunea de interese, dacă introduci site-uri sau brand-uri populare (elefant.ro, Sephora etc.) îți vei mări automat audiența.

Și secțiunea Funcții este importantă pentru că ea îți arată unde lucrează audiența ta pe domenii (vânzări, comerț etc.).

După ai pus la punct toate aceste aspecte, îți recomand să salvezi audiența și să-i dai un nume sugestiv.

Cam atât despre audiență. Mulțumesc pentru atenție. J

Ai terminat lectia?

14. Cum sa creezi o campanie pe Facebook - Profesional

 

Vom vorbi despre cum poți seta pixelul de la Facebook pentru a crea o conversie, dar și o campanie. În continuare îți voi prezenta avantajele instalării unui pixel și cum poți face asta.

Pixelul Facebook este un instrument de analiză care îți permite să măsori eficacitatea activităților tale de publicitate, înțelegând acțiunile pe care utilizatorii le efectuează pe site-ul tău. Acest instrument:

  • Te asigură că reclamele tale se afișează persoanelor potrivite;
  • Te ajută să construiești audiențe pentru publicitate;
  • Deblochează mai multe instrumente de publicitate oferite de Facebook.

Avantajele acestui pixel sunt

  • Te ajută să te adresezi persoanelor potrivite;
  • Crește vânzările;
  • Măsoară rezultatele reclamelor tale.

În secțiunea de reclame din contul tău de Facebook ai opțiunea Creează un Pixel. După ce îl creezi, trebuie să-l configurezi. Alegi varianta manuală și va trebui să copiezi codul găsit în site-ul tău.

Pentru a face asta, trebuie să intri în secțiunea de admin a site-ului tău WordPress, la Plugins și apoi să dai click pe Add New. Plugin-ul de care ai nevoie este Header and Footers. Îl cauți în secțiunea de search, îl instalezi și îl activezi.

După ce l-ai activat, mergi în secțiunea de Settings și dai click pe Insert Headers and Footers. Vei lipi codul copiat anterior în Scripts în Header.

Acest plugin va inserat codul pixelului Facebook în fiecare pagină de pe site-ul tău WordPress. Astfel, vei avea o evidență a utilizatorilor care au ajuns pe site-ul tău după vizionarea unei reclame pe Facebook.

Pagina pixelului Facebook îți permite să trimiți trafic de test prin inserarea numelui website-ului tău. Așa vei verifica dacă acel cod s-a instalat cu succes și dacă pixelul este activ.

După ce ai parcurs aceste etape, dai click pe butonul Continuă și vei ajunge la secțiunea Adaugă Evenimente. Trebuie să bifezi ceea ce dorești (ex Adăugare în coș, Finalizare Comandă, Vizualizare Conținut etc.).

După ce ai configuat pixelul, va trebui să creezi o conversie personalizată. Ce înțelegem prin această sintagmă? Practic, atunci când un utilizator ajunge pe site-ul tău, tu vrei să-l determini să facă o anumită acțiune – ex: Să descarce pdf-ul gratuit creat în lecțiile anterioare.

Tot în secțiunea de reclame a contului tău de Facebook vei găsi opțiunea Conversii Personalizate. URL-ul pe care trebuie să-l introduci este link-ul de download al ghidului gratuit (ex startupcoaching.ro/download). Selectezi categoria Înregistrare Finalizată și dai un nume conversiei.

După ce ai creat-o și ai dat click pe pagina de download, conversia a fost înregistrată iar pe viitor le vei putea vedea pe toate în aceeași secțiune.

În continuare vom vorbi despre crearea unei campanii pe Facebook. Din secțiunea de reclame a contului tău, vei selecta opțiunea Creează o campanie nouă. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să selectezi obiectivul campaniei (putem avea o campanie de trafic, de interacțiune, etc.).

Pentru cazul nostru (materialul pdf gratuit), putem face o campanie de conversii. Dăm un nume campaniei și selectăm audiența dorită în funcție de informațiile pe care le avem din profilul de client ideal definit anterior.

Atunci când alegi site-ul sau aplicația pe care dorești să o promovezi, vei selecta Site Web iar acolo vei introduce pixelul creat anterior. Poți de asemenea folosi audiența salvată anterior sau crea una nouă.

Ce trebuie să mai faci este să selectezi un buget total sau zilnic estimativ pentru campania ta, și o dată până la care să ruleze reclama ta (o lună, o săptămână etc.).

Mergem mai departe. În continuare trebuie să selectezi pagina de Facebook a afacerii tale și să încarci o imagine reprezentativă pntru reclama ta și URL-ul site-ului tău. Textul care apare deasupra reclamei trebuie să fie cât mai scurt și atractiv, la fel ca și titlul.

Descrierea trebuie să cuprindă beneficiile practice ale cursului pe care îl oferi.

Mai trebuie să personalizezi butonul din partea dreaptă – poți alege varianta Trimite Mesaj, Aplică Acum sau Descarcă. Pentru cursul nostru, vom selecta opțiunea Aplică Acum.

E important să ai pixelul activ pentru a vedea câte persoane vin din reclame pe site-ul tău. La final apeși datele de confirmare. Este important să ai inserate și datele cardului pentru ca atunci când salvezi reclama să se facă automat și plata.

Îți doresc succes și spor la conversii!

Ai terminat lectia?

15. Actiunea conteaza - Profesional

 

Salut,

Am ajuns la finalul cursului de conversii. Modulele pe care le-am discutat au fost:

  • Definirea clientului ideal
  • Cum să creezi un magnet de lead-uri și o listă
  • Cum creezi o pâlnie pentru colectarea lead-urilor
  • Despre copywriting
  • Despre sursele de trafic și cum poți atrage oameni

Îți doresc spor la implementat! Nu uita că informația înseamnă putere, doar dacă este pusă în practică. Astfel,  succesul depinde doar de tine, de resursele pe care le ai.

Dacă ai orice fel de întrebări sau nelămuriri, îmi poți scrie un e-mail la ninel@servhost.ro și eu voi încerca să te ajut în cel mai scurt timp.

Felicitări pentru parcurgerea cursului și îți doresc mult succes!

Ai terminat lectia?