Website versus funnel de vanzare?

Salut,

 

Am observat în ultima perioada ca primim din ce în ce mai multe cereri de la antreprenori care ne cer să le facem un website. Speranta lor este ca prin aceasta investitie vor putea să vândă mai bine serviciile sau produsele digitale pe care le oferă.

Acest lucru este indus probabil de site-urile mari gen Emag unde sunt milioane de produse, exista notariate pentru acel brand, aduc trafic gratuit din google dar și din reclame plătite în fiecare luna.

Un antreprenor sau un autor online care este la început de drum și care are un produs validat ( de ex un curs online) dar își dorește să mă vanda încă 1-2 produse complementare ( un ebook sau un audiobook) are nevoie de un sistem simplu de a aduce oamenii pe site, de a le prezenta beneficiile și oferta iar decizia să o poată lua repede.

Acest sistem oferă eliminarea distragerilor și îi ajuta pe oameni să nu amâne decizia foarte mult.

Acum ce facem cu ideea de website? Mai am nevoie de unul?

Răspunsul este DA. Ai nevoie de un site dar dacă ești la inceput nu este primul lucru cu care să începi.

Prima data îți creezi o pagina de abonare în care să validezi ideea și unde oferi un material gratuit. Aici vezi dacă ei se înscriu și ce feedback primești la materialele pe care le oferi.

Pasul al doilea este să faci vanzarea pe o alta pagina dedicată.

Și atunci site-ul cu ce mă ajuta?

După ce ai validat produsul cu prima vanzare, ai adunat și o lista de abonați apoi poți să te gandesti să creezi și un site. Aceasta te ajuta pe partea de branding, de creare a notorietății și de informare a audienței despre produsele și serviciile pe care le oferi.

Partea de vanzare o vei face tot prin pagina de prezentare pentru simplul fapt ca omul nu are decat 2 variante: cumpara sau iese de pe pagina.

De aceea spunem ca rata de conversie este dubla sau tripla pe o pagina de vanzare focusata pe un singur produs sau serviciu decât pe o pagina de prezentare într-un site care oferă multe alte opțiuni în meniu, în subsol sau poate în alte pagini.

Cheia succesului este să creezi mai multe produse pe care să le vinzi în paralel către aceeași audienta. Practic dacă vinzi un singur produs lași bani pe masa.

Pentru a face acest lucru ai nevoie de un funnel de vanzare.

Ce este un funnel?

Un funnel este o succesiune de pagini care vor conduce vizitatorul către o acțiune pe care tu vrei să o intreprinda.

Spre deosebire de acest funnel un website are o structura arborescenta în care poți accesa din meniu diverse pagini care pot fi legate sau nu între ele. Acestea sunt ca o broșură care informează clientul.

Problema cu website-urile de prezentare este ca nu au un traseu pe care să-l urmeze vizitatorii. Din acest motiv ratele de conversie în 99% din cazuri sunt mai mici decât într-un funnel.

Dacă vrei să ai vânzări ai nevoie de un funnel. Să ai o succesiune de pagini care îi ofera clientului posibilitatea de a cumpara un produs principal și 1-2 produse complementare.

Un exemplu de funnel este în imaginea de mai jos:

      

 

 

 

Clientul ajunge pe pagina de vanzare și de acolo este directionat să finalizeze comanda.

După ce a introdus datele de facturare și a adăugat produsul principal trece in alta pagina unde i se oferă un upsell prin care i se propune să mai cumpere încă un produs cu un discount mai mare.

Dacă zice DA mai primește un produs complementar mai ieftin.

În cazul în care zice NU este trimis pe pagina de multumire și ramane doar cu prima tranzactie.

Ca să exemplific în viata reala acest proces hai să ne gandim ca mergi la cumparaturi la supermarket. Acolo ai rafturile pline cu produse. În cazul tău acesta este site-ul unde ai pagini cu tot felul de informații.

Cine cauta o informatie anume gaseste aceste informație și apoi poate să plece. Dacă ne gandim la exemplul de mai sus este ca și cum la supermarket nu ar exista case de marcat. Iei produsele de pe raft și apoi pleci cu ele fără să plătești.

În cazul nostru funnelul de vanzare reprezintă casele de marcat. Acolo clientul intra 1 câte 1 și plătește ce a cumparat. Tot aici vanzatoarea încearca să faca și un mic upsell sa iti vanda o prăjitură sau un loz pe care să-l adauge în comanda.

Aceeași experiență vrem să o oferim și noi vizitatorului nostru. În momentul în care a ajuns pe o pagina de prezentarea a unui produs sau serviciu prin aceasta succesiune de pagini îl ducem către partea de vânzare.

Aceste 2 sisteme se susțin unele pe altele pentru ca website-ul face partea de informare iar funnelul face vanzarea efectiva. Este ca și cum ai avea un agent de vanzari care lucrează non-stop pentru tine.

Te regasesti în aceasta situatie? Vrei să vinzi mai mult cu site-ul tău și nu știi cum să procedezi?

Hai la o Intalnire Gratuită de Consultanta cu mine în care să vorbim despre cum poți să implementezi și tu un funnel de vanzare în afacerea ta online prin care să poți vinde produse digitale (cursuri, ebook-uri, audiobook-uri) și sa castigi peste 1500 euro lunar din aceasta activitate.

 

Te aștept cu drag la intalnire,

Ninel 


sursa foto: pixabay.com

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.