3 Greșeli făcute de Autorii Online

Atunci când își aleg Nișa

Salutare!

 

Ninel Decu aici iar azi vreau să vorbesc cu tine despre 3 greșeli făcute de autorii de cursuri online și experții atunci când își aleg o nișă

Probabil știi deja că alegerea unei nișe este un pas important în succesul unei afaceri online. 

Atunci când vrei să vinzi un curs sau produs digital, vrei să te asiguri că ai ales nișa potrivită care îți oferă cele mai multe șanse de reușită. 

Pentru a te asigura că ai făcut acest lucru, evită aceste 3 greșeli:

 

Greșeala nr 1 – Nișa aleasă nu prezintă o “durere” importantă

 

Atunci când vrei să lansezi un curs online, serviciu sau produs digital ai nevoie să identifici în primul rând o durere mare în piață. 

Cu cât este mai mare durerea, cu atât mai ușor îți vei vinde produsul sau serviciul. 

Așadar, o durere nesemnificativă = cerere slabă 

O durere importantă = cerere mare

 

Spre exemplu, o nișă cu o durere importantă este reprezentantă de cea a coachilor/ terapeuților/trainerilor care nu reușesc să atragă suficienți clienți din online. 

E un subiect despre care se tot discută și se va discuta în continuare pentru că reprezintă în fond o durere importantă.

Totuși, găsim și nișe unde durerile nu sunt atât de profunde și prin urmare, nici cererea nu e atât de mare. 

 

Greșeala numărul 2 – Nișa aleasă nu are putere de cumpărare

 

Să continuăm exemplul de mai sus:

Una este să te adresezi coachilor la început de drum, care încă nu au clienți și nu știu cum să se promoveze…

Și alta este să te adresezi acelor coachi care deja câștigă 1500 – 2000 EURO/lună dar și-ar dori să treacă la nivelul următor…

Primii dispun probabil de resurse financiare limitate și asta pentru că nu au suficienți clienți.

Prin urmare, șansele să-ți accepte oferta și să lucreze cu tine sunt mult mai mici comparativ cu a doua categorie. 

Chiar dacă problema este în esență aceeași, “atragerea clienților”, contează foarte mult cui te adresezi. 

Degeaba prezinți în piață o soluție la o durere importantă, dacă oamenii cărora te adresezi nu-și permit să lucreze cu tine. 

E ca și cum te-ai lupta cu morile de vânt…

 

Greșeala numărul 3 – Nu alegi o piață în creștere

 

Să continuăm exemplul de mai sus.

Să spunem că ai identificat o nișă cu o durere importantă: coachi care nu știu cum să atragă clienți din online

De asemenea, te concentrezi pe acele persoane care au putere de cumpărare: coachi care câștigă peste 1500 EURO/lună 

Totuși, să spunem că ai făcut o greșeală, și anume:

Nu ai ales o piață în creștere.

Dacă de la an la an observi că se vorbește tot mai puțin despre serviciile de coaching, asta înseamnă că piața respectivă este în scădere.

 

Prin urmare, îți va fi mai greu să găsești clienți…

 

Îți va fi mai greu să te extinzi…

 

Îți va fi mai greu să prosperi pe termen lung…

 

Chiar dacă ai identificat o nișă cu o durere importantă și te concentrezi pe avatarul cu putere de cumpărare, faptul că ai ales o piață în scădere te va limita.

Desigur, acesta este doar un exemplu. 

În realitate, piața de coaching și educație online este o piață cu un potențial ce încă nu a ajuns la nivelul său maxim. 

 

Prin urmare, dacă ești coach n-ar trebui să te îngrijorezi că vei duce lipsă de clienți.

Într-adevăr, în alegerea unei nișe sunt mai multe lucruri de luat în calcul, pe care probabil le voi discuta în e-mailurile următoare.

De fapt, zilele trecute chiar mă gândeam cum ar fi să țin un LIVE pe grupul de Facebook – Oameni cu Pasiune în care să abordez acest subiect:

Alegerea corectă a nișei

Dacă te-ar interesa să participi, atunci lasă-mi un reply la acest e-mail cu “Da, mă interesează”. 

 

Până una alta, ne reuzim luni cu următorul e-mail. 

 

Un weekend fain îți doresc!

Cu prietenie, 

Ninel Decu

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.