Experiența webinarului pe care l-am organizat în 17 Ianuarie mi-a reconfirmat anumite idei despre lumea experților 1 la 1 sau persoanelor care vor să lanseze un produs digital.
Unele dintre ele au rămas la fel ca acum 4-5 ani.
Altele sunt noi și ne arătă tendințe despre cum va evolua industria de e-learning în România.
Iată care sunt cele 5 concluzii la care am ajuns:
1 – Problema tehnică e inamicul nr 1
Cele mai multe persoane care vor să vândă un produs digital (curs, eBook, program online) se blochează în primă fază la partea tehnică.
Ei au ideea de afacere însă nu știu cum să o transpună în realitate.
Cum faci automatizarea de emailuri?
Cum lansezi un webinar?
Cum te folosești de o platformă de cursuri?
Sunt doar câteva din întrebările la care mulți nici nu se gândesc atunci când pornesc la drum.
Probabil pe viitor voi face mai multe materiale gratuite pe aceste subiecte.
2 – Cei mai mulți ar dori ca cineva să se ocupe exclusiv de partea tehnică și ei să-și poată continua activitatea de expert
Astfel ar avea mai mult timp să-și crească comunitatea și să creeze noi materiale gratuite și produse pe care să le monetizeze.
În felul ăsta nu ar mai intra în burnout făcând 1000 de taskuri și s-ar putea concentra strict pe afacerea lor.
Din fericire, în jurul acestei idei am gândit și programul StartUp Mentor.
Acolo eu și echipa ne ocupăm de partea tehnică (site, automatizări, funnels, landing page, platformă curs) iar tu îți faci doar munca de expert.
3 – Pragul la care se blochează cei mai mulți sunt încasările de 2000 EURO/lună
Iar asta se întâmplă din 2 motive:
În primul rând, cei mai mulți nu au un produs premium pe care să-l vândă cu 500-1000 EURO, ci doar produse de o valoare mai mică.
Astfel afacerea lor are nevoie de un volum mai mare de clienți pentru a deveni profitabilă.
Ceea ce ne duce la motivul numărul 2.
Ca să aduci un volum mare de clienți în afacere ai nevoie de un funnel.
Iar din păcate nu multe persoane știu cum să implementeze un astfel de funnel și se bazează în mare parte doar pe recomandări.
Astfel, chiar dacă într-o lună ajung la încasări de 2000 EURO, le vine greu să mențină același nivel și în luna următoare.
4 – Contentul organic funcționează din ce în ce mai mult
De ce spun asta?
Pentru că am găsit oameni care mi-au spus că mă urmăresc de foarte mult și că abia acum au decis să stăm de vorbă.
Sunt genul acela de urmăritori care nu îți lasă niciun like însă vor să afle vești de la tine și afacerea ta.
Prin urmare, dacă ești la început și încă nu știi cum să-ți promovezi afacerea online, atunci contentul organic ar trebui să fie prima opțiune.
Creează reels, postări, interacționează în grupuri și cu siguranță vei face rost de primii tăi clienți.
De asemenea, sunt sigur că în 2024 contentul organic va fi un must-have.
5 – Claritatea > Motivație
Din nou, observ că cele mai multe persoane nu au o problemă de motivație, ci mai degrabă de claritate.
Ele nu reușesc să își crească afacerea online nu pentru că nu vor, ci pentru că nu știu cum să facă asta.
Le lipsește un ghid care să le ofere o metodă testată și suport 24/24.
Din fericire rezolv și acest aspect în StartUP Mentor, la fel ca multe altele.
Iar dacă vrei să afli mai multe despre cum te pot ajuta, atunci ești liber să arunci o privire pe pagina de prezentare.
O găsești pe linkul de mai jos:
https://nineldecu.ro/startupmentor/
De asemenea, dacă vrei să discuți cu mine sau un alt coleg din echipă despre cum putem lucra cot la cot pentru a-ți crește afacerea online…
Atunci programează o discuție 1 la 1!
Cu prietenie,
Ninel Decu