6 întrebări esențiale pentru orice expert la început de drum

Se dă următorul scenariu:

Expertul lucrează de mai mulți ani într-o corporație, este bine plătit, însă nu se mai regăsește în acel mediu. 

Vrea să încerce ceva diferit, vrea să construiască ceva doar al său. 

 

Totuși, apare o problemă:

În ce direcție să se îndrepte?

Sunt prea multe opțiuni de luat în seamă, încât ajunge confuz și entuziasmul său slăbește. 

Îi lipsește claritatea și asta îl frustrează. 

Simte că bate pasul pe loc și că lasă oportunitățile să treacă pe lângă el. 

 

Rezolvare:

Dacă te regăsești mai mult sau mai puțin în situația de mai sus, atunci iată ce poți face:

Îți iei o zi timp de gândire și încerci să răspunzi cât de poate de sincer la următoarele întrebări:

 

  1. Ce îți place să faci?

Să grădinărești, să asculți oamenii ori să petreci toată ziua în bucătătărie? 

Sunt experți ce-și doresc să continue activitatea din corporație pe cont propriu, în timp ce alții pur și simplu aleargă într-o direcție cu totul nouă. 

Dacă mă întrebi pe mine, ambele variante sunt bune atât timp cât te împlinesc și îți aduc satisfacție. 

 

  1. Ce te pasionează să citești, să înveți, și ce te face să uiți noțiunea timpului?

Încearcă să-ți aduci aminte când ai făcut ultima dată ceva și ai fost atât de captivat de moment încât nu ai simțit cât de repede s-a scurs timpul. 

Astfel de momente pot fi adevărate indicii pentru a-ți descoperi menirea. 

 

  1. Care este misiunea ta și ce vrei să lași în urmă?

Aici foarte mulți experți fac următoarea greșeală:

Își stabilesc obiective financiare și brusc transformă aceste obiective în misiunea lor. Ori nu așa se procedează. 

Asta pentru că în cele mai multe cazuri, misiunea nu te implică pe tine, ci pe ceilalți. 

Spre exemplu, dacă misiunea ta este să faci minim 3000 EURO/lună, atunci înseamnă că ajutorul pe care îl oferi celorlalți valorează cel puțin 9000 EURO. 

 

  1. La ce ești bun și oamenii îți spun că i-ai ajutat?

Feedback-ul primit de la persoanele de lângă tine e mai important decât ceea ce crezi tu despre tine. 

De exemplu, degeaba crezi că ai o voce minunată dacă ceilalți își pun mâinile la urechi. 

 

  1. Ce nevoi vezi că au neîndeplinite cei din jurul tău și cum crezi că îi poți ajuta?

O nevoie neîndeplinită = o oportunitate de care tu poți să profiți 

O nevoie neîndeplinită la mai multe persoane = o nișă în care tu să prosperi pe termen lung

 

  1. Pentru ce crezi că ai putea fi plătit?

Poate că îți place să pictezi, însă oamenii nu se îngrămădesc să cumpere artă. 

În schimb, am câțiva prieteni ce s-au înscris la cursuri de pictură, cu scopul de a se relaxa. 

 

Înțelegi ce vreau să spun, nu-i așa?

După ce răspunzi la fiecare din cele 6 întrebări, garantat lucrurile vor fi ceva mai clare în mintea ta. 

Iar odată ce câștigi claritate, înțelegi încotro să mergi și poți să acționezi în liniște. 

Să-ți fie cu inspirație. 

 

Cu prietenie,

Ninel Decu – Creator de Funneluri și Automatizări pentru Experți și Afaceri Online 

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.