8 greseli pe care sa le eviti atunci cand iti creezi website-ul

Salut,

De-a lungul timpului am lucrat cu sute de autori online care sunt la inceput de drum și care vor să creeze un website de prezentare pentru produsele și serviciile pe care le vând, fie că este vorba de cursuri în sală, cursuri online, workshop-uri, tabere, ebook-uri sau audiobook-uri ori ședințe de consultanta sau training 1 la 1.

Din aceste interacțiuni am identificat 8 greșeli pe care le-am văzut frecvent și pe care dacă le rezolvăm site-ul se va comporta ca un agent de vânzări pentru noi în sensul că va genera lead-uri respectiv oameni care vor dori să vorbească cu noi să îi ajutăm să-și rezolve problemele pe care le au.

 

Acum să le luăm pe rând:

Problema #1: Design încărcat și neclar

Este esențial ca website-ul să fie plăcut vizual și ușor de navigat. Evitarea unui design prea încărcat, utilizarea culorilor și a fonturilor potrivite precum și organizarea conținutului în mod coerent vor face experiența utilizatorilor mult mai plăcută.

Ce vrea să spun prin acest lucru este că în maxim 3 click-uri utilizatorul este bine să găsească informațiile pe care o căuta.

Dacă să spunem el vine din Google în mod cert acolo mai are și alte opțiuni. În situația în care el pierde mai mult timp să-și dea seama cum îl poți ajuta sau să găsească o anumită informație atunci va trece la următorul site sugerat de Google și astfel ai pierdut oportunitatea să lucrezi cu acel potențial client.

 

Problema #2: Neglijarea design-ului responsive

Am observat în ultimii ani de zile că peste 60% din traficul de pe site-ul nostru este realizat după mobil. Asta înseamnă că este foarte important ca site-ul să fie optimizat pentru a se afișa corect pe orice tip de dispozitiv, de la desktop la smartphone și tabletă.

Neglijarea design-ului adaptat la toate dispozitivele poate duce la o experiență proastă a utilizatorilor și la pierderea potențialilor clienți.

 

Problema #3: Lipsa de contact și interacțiune

Pe site este recomandat să existe o modalitate foarte usora de a intra în contact cu tine potențialii clienți. Poate fi un număr de telefon afișat la zona de contact sau direct în pagina de vanzare unde se poate pune și un buton de whatsapp să îți scrie dacă nu dorește să vorbească la telefon.

Noi avem și un chat care este închis pe timpul noptii dar unde cei care cauta să cumpere un domeniu sau un abonament de hosting lăsa diverse întrebări despre ce ar trebui sa facă pentru a rezolva o anumită problema (de exemplu au deja domeniul cumparat și au nevoie doar de hosting)

Lipsa unui formular de contact sau a unui număr de telefon vizibil poate fi descurajanta pentru potențiali clienți. 

 

Problema #4: Lipsa unei povești autentice

În momentul în care începem să realizăm un website clientul ne oferă adresa partea de informații pe care să le integrăm: texte, poze, video-uri, diverse materiale în pdf etc.

Ce lipsește în majoritatea cazurilor este o poveste autentică despre pasiunea autorului în domeniul lui și cum a ajuns să facă ceea ce face. O poveste personală și emoțională poate captiva și conecta mai bine cu potențialii clienți.

În plus în aceasta poveste poți include diverse elemente despre ce provocări ai avut și cum ai reușit sa le depasesti. În felul acesta oamenii se regasesc în situația respectivă și încep să te urmareasca.

 

Problema #5 – Imagini de calitate scăzută

Adesea primim poze de calitate inferioară care nu au același format și care nu se potrivesc să le putem adapta în zona de web.

Este important să se utilizeze fotografii de înaltă calitate care să ilustreze în mod adecvat cursurile și conținutul pe care autorul le oferă. Imaginile ar trebui să fie atrăgătoare și să crească interesul utilizatorilor.

Știi vorba aceea: “O poza buna face cat 1000 de cuvinte!”

 

Problema #6: – Neglijarea secțiunii de testimoniale/studii de caz

Recomandările și testimonialele pozitive de la clienți mulțumiți pot fi o modalitate puternică de a câștiga încrederea potențialilor clienți. 

Aceste testimoniale scrise sau studii de caz este bine să raspunda la întrebări foarte precise prin care potențialii clienți să înțeleagă problema pe care o avea clientul – soluția pe care a implementat-o și rezultatul la care a ajuns.

Cateva întrebări specifice pe care să le adresezi ar fi:

  • Care era problema pe care o aveai?
    Ce “aha-uri” ai avut în momentul în care am inceput să lucrăm?
  • Ce rezultate ai obtinut? 
  • Ce domenii ale afacerii / vieții tale s-au îmbunătățit și cu cât? 
  • De ce crezi că s-au îmbunătățit? 
  • Care a fost rentabilitatea investiției de a lucra cu mine?

 

Problema #8: Lipsa unei strategii de conținut

Le spun clienților mei ca ar trebui să evite să își construiască website-ul fără a avea în vedere o strategie de conținut bine definită. Un conținut de calitate, relevant și util pentru publicul țintă poate atrage și angaja mai bine vizitatorii.

Și hai să-ți dau niște cifre că să vezi de ce este important. 

Un site de prezentare  între 5 și 10 pagini poate să aibă undeva între 3000 și 5000 de cuvinte prin care să prezinți ceea ce faci și cu ce te ocupi.

În primele 2 luni de zile Google va indexa aceste informații și după aceea nu va mai avea ce să facă pentru că nu mai apar informații noi. Serviciile și produsele tale nu se schimba peste noapte.

Așa că aici apare blogul unde poți să postezi minim un articol pe saptamana de 1000 – 1500 de cuvinte așa cum este cel pe care îl citești acum.

Să spunem că vei publica 50 de articole pe an asta înseamnă 50.000 de cuvinte în care pot prezenta mai amănunțit problemele clienților tăi, soluțiile pe care le folosești, rezultatele tale, momentul de aha, succesurile dar și eșecurile tale.

În fiecare luna Google va veni și va indexa site-ul tău iar în acest fel acesta va începe să urce în pozitionari și vei beneficia de trafic gratuit fără să plătești bani pe reclama. 

În plus cei care ajung pe site sunt oameni interesați să rezolve o problema pentru că ei cauta activ pe google o soluție.

În concluzie aceste recomandări de mai sus adaugă o dimensiune emoțională și umană website-ului tău, încurajând interacțiunea și implicarea utilizatorilor  evitând astfel riscul de a oferi un website lipsit de personalitate.

Acum dacă simți că te pot ajuta mai mult pentru a dezvolta site-ul afacerii tale bazate pe vanzarea de cursuri, produse digitale sau servicii 1 la 1 te poți programa la o ședința de strategie gratuită dacă apesi pe link-ul din primul comentariu.

În aceasta intalnire putem discuta mai pe larg cum am putea colabora astfel încât afacerea ta să crească exponențial.


Cu drag,
Ninel Decu 

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.