Ce este o pagină de vânzare și cum o creezi?

Serie de 3 lecții destinate autorilor online la inceput de drum

Te salut! 

 

Înainte de a-ți explica cum faci o pagină de vânzare, vreau mai întâi să cunoști în linii mari ce este ea și la ce îți folosește. 

 

De asemenea, la finalul acestui acrticol îți vorbesc și despre o surpriză

 

În general, rolul unei pagini de vânzare este destul de simplu: ea vinde. 

 

Ce vinde?… ei bine, depinde doar de tine. 

 

Poate fi vorba de un curs de-al tău, un program de mentorat, un curs video înregistrat, un audiobook sau ebook mai complex, ș.a.m.d. 

 

Iar pentru a vinde, ai nevoie să atragi trafic, adică persoane care să intre pe această pagină, să vadă produsul sau serviciul tău, iar mai apoi să ia decizia de cumpărare. 

 

Desigur, nu vor cumpăra toți. 

 

Însă dacă ai o rată de conversie de 1-3%, atunci ești pe drumul cel bun. Asta înseamnă că din 1000 de vizitatori, vor cumpăra 10-30.

 

De asemenea, între o pagină de abonare și una de vânzare există mai multe diferențe:

 

  • rolul paginii de vânzare este să vândă un produs, în timp ce rolul paginii de abonare este să atragă adrese de e-mail în schimbul magnetului 

 

  • o pagină de vânzare este mai lungă și mai complexă decât o pagină de abonare 

 

  • dacă produsul sau serviciul pe care vrei să-l vinzi este unul high ticket (peste 1000 EURO), atunci rolul paginii de vânzare este să-ți aducă oameni în întâlniri 1la1 vânzare

 

Un exemplu de pagină de vânzare, este cea creată de mine pentru a vinde pachetul de e-commerce (https://servhost.ro/pachet-e-commerce/). 

 

O pagină de vânzare bună poate fi cel mai bun prieten al afacerii tale, cât și al strategiei tale de marketing.

 

Odată creată, o ai pentru totdeauna și te poți folosi de ea ca de un agent de vânzări, care lucrează 24/24 în locul tău. 

 

Dacă oferi detaliile corecte, tratezi obiecțiile clienților, adaugi testimoniale, atunci șansele ca această pagină să convertească vor crește. 

 

Cum creezi o pagină de vânzare?

 

Ştiu, să scrii un text grozav pentru pagina ta de vânzare îţi va lua ceva timp şi efort. 

 

Partea proastă este că, oricât de grozav ar fi, nu toată lumea îl va parcurge integral. De regulă, oamenii nu citesc meticulos un text (mai ales de vânzare), ci îl scanează, îl fragmentează, citesc în diagonală sau pe sărite.

 

Asta nu înseamnă că îţi permiţi să fii neglijent cu pagina ta de vânzare, ci că trebuie să acorzi o atenţie deosebită acelor elemente din text asupra cărora se vor opri numaidecât ochii cititorului. 

 

Acestea sunt:

 

  • Titlul
  • Subtitlurile
  • Imaginile
  • Butoanele CTA

 

În orice caz, cel mai important text din cadrul paginii tale de vânzare este format din cele 10 cuvinte din titlu.

 

Apoi, mai sunt câteva amănunte de luat în seamă pentru a te asigura de succes:

 

  • Titlul să fie mare, clar şi convingător
  • Subtitlurile să scoată în evidenţă beneficiile
  • Imagini mari care să ilustreze beneficiile produsului şi să explice mesajul tău
  • Un text convingător şi, de ce nu, creativ pentru butoanele CTA
  • Textul să fie fragmentat în paragrafe şi să debuteze cu subtitluri scrise mare
  • Bullet-uri pentru a evidenţia beneficiile produsului
  • Paragrafe scurte – orice depăşeşte 5 rânduri e deja greu de citit.

 

Evidenţiază beneficiile

 

Cu riscul de a te întrista, adevărul este că publicului tău chiar nu-i pasă de produsele ori serviciile pe care le vinzi, chiar dacă le-ai împachetat atât de frumos pentru el. 

 

Consumatorilor le pasă doar de ei înşişi şi, mai ales, le pasă ce au ei de câştigat de pe urma unui produs sau serviciu.

 

Explicaţia stă în faptul că în ziua de astăzi, consumatorul are o mulţime de informaţii la dispoziţie legate de produsele şi serviciile existente de pe piaţă. 

 

De regulă, ştie foarte bine de ce are nevoie şi care sunt caracteristicile a ceea ce are nevoie.

 

Aşa că nu încerca să îi vinzi produse sau servicii, vinde-i beneficii!

 

Cu alte cuvinte, când scrii o pagina de vânzare scoate în faţă ceea ce are consumatorul de câştigat de pe urma produselor / serviciilor, mai degrabă decât pe acestea din urmă.

 

Nu uita cât de importantă este nevoia reală a utilizatorului. 

 

El îți accesează pagina de vânzare pentru a face o achiziție – el are o nevoie clară; dacă tu nu reușești să îi oferi soluția, conversia nu se realizează. Așadar, este esențial să identifici intențiile de cumpărare ale publicului țintă.

 

Iată aici câteva sfaturi utile care te pot ajuta în construcția unei pagini de vânzare:

 

Foloseşte testimoniale

 

Exact! Dar nu dintre acelea create „în laborator”, ci testimoniale reale, de la clienţi reali. Onestitatea este o calitate care dă greutate nu doar persoanelor, ci şi brandurilor.

 

Pe o pagina de vanzare, testimonialele chiar contribuie la generarea de conversii şi o fac uneori mai bine decât orice text frumos şi plin de substanţă. 

 

De ce?

 

Pentru că succesul unui text de marketing depinde în bună măsură şi de credibilitatea autorului, iar clienţii tăi sunt o sursă mai cu greutate şi mai credibilă decât tine.

 

Simplitatea e cheia

 

Când trebuie să scrii o pagina de vanzare, trebuie să scrii o scrisoare de vânzare, nu un eseu sau un roman. 

 

Aşa că nu ai nevoie de talentul şi metaforele lui Eminescu pentru asta. Totul trebuie să fie curat, aerisit, simplu. 

 

Doar scopul tău nu este să iei premiul Nobel pentru literatură, nu-i aşa? 

 

Scopul tău este să vinzi, iar simplitatea vinde.

 

Fereşte-te de clişee! 

 

Simplitatea nu însemnă să înlocuieşti creativitatea cu acele cuvinte atât de uzate încât au devenit banale: „soluţii integrate”, „platformă flexibilă”, „oportunitate unică”, „lider în domeniu” etc. 

 

Simplitatea înseamnă să fii creativ ţinând cont de următoarele:

 

O structură simplă a propoziţiilor

Enunţuri scurte

Cuvinte scurte

Claritate – descrie totul în cuvinte simple

Importantă este și includerea sau integrarea cuvintelor cheie în textul nou creat.

 

Abordare personală

 

Nimic nu e poate mai anost atunci când citeşti o pagina de vanzare decât exprimarea impersonală. 

 

Cum să câştigi atenţia, timpul şi banii cuiva când i te adresezi asemeni unui robot, cu platitudini şi răceală? Textul tău de vânzare trebuie să sune uman, prietenesc, cald.

 

Cum faci asta?

 

  • Scrie aşa cum vorbeşti
  • Foloseşte persoana I singular
  • Foloseşte cuvinte uzuale, nu dintre acelea care au nevoie de Dex
  • Foloseşte interjecţii şi expresii care îşi găsesc de regulă locul în cadrul conversaţiilor faţă în faţă: „Serios”, „Super”, „E grozav”, „Stai puţin”, „Mă gândesc că…”
  • Adaugă puţin umor (dacă nișa îți permite)
  • Detaşează-te puţin – nu te gândi că trebuie să faci o pagina de vanzare, ci mai degrabă că porţi o conversaţie cu un amic căruia îi povesteşti despre produsele şi serviciile tale.

 

Puterea numerelor

 

Cu cât eşti mai specific în textele tale, cu atât eşti mai convingător, iar cifrele te ajută să fii foarte specific.

 

Oricine poate folosi enunţuri generaliste, dar nu oricine poate da cifre exacte. Aşa că, fă-o tu! În loc să spui „zeci de clienţi mulţumiţi”, spune „80 de clienţi mulţumiţi”.

 

Desigur, oferă date reale. Include, acolo unde este posibil, studii sub forma graficelor sau infograficelor. Nu uita să lași sursa de la care ai preluat datele și să le incluzi doar pe acelea care au relevanță pentru produsele sau serviciile pe care vrei să le promovezi. Ține minte – totul trebuie să se rezume la beneficii și nu la vânzare.

 

✅  Îndeamnă la acţiune

 

Poate părea ciudat, dar, după ce au citit despre produsele şi serviciile tale, oamenilor trebuie să li se spună ce să facă mai departe. Dacă nu le spui, să nu te aştepţi la conversii. Scrie aşadar îndemnuri la acţiune: „Adaugă în coş”, „Cere ofertă”, „Cumpără acum”, „Testează”, „Programează-te”.

 

Aceste câmpuri call to action trebuie să fie clare și concise. În plus, ele trebuie să fie bine delimitate de restul conținutului pentru a fi vizibile, dar nu într-un mod supărător.

 

Testează PAGINA DE VANZARE

 

Succesul unei pagini de vânzare se datorează nu doar unui text convingător, ci şi testării. Doar aşa poţi vedea ce ai de îmbunătăţit pentru a-ţi creşte rata de conversie.

 

Testele de tip A/B pot fi făcute atât pentru elemente care ţin de text cât şi de structura paginii de vânzare, de imagini şi design. 

 

Totuşi, cele mai importante şi de impact teste sunt cele care au în vedere textul. Aşadar, de testat cu precădere:Titlul, subtitlurile îndemnurile la acţiune (CTA), lista de beneficii

 

Dacă este să facem o sinteză a ceea ce trebuie să conţină o pagină de vânzare, aceste elemente privesc: USP (Unique Selling Proposition) – acesta însumează practic acele caracteristici care te definesc şi te diferenţiază în piaţă.

 

Totul depinde de ce cuvinte alegi să foloseşti. 

 

Din fericire, nu-i vreun secret sau vreo filosofie, oricine poate deprinde abilităţi de a scrie un text de vânzare bun. Deci, exersează, exersează, exersează!

 

Asta a fost și ultima lecție din cele 3, destinate în mod special autorilor online aflați la început de drum.

 

Personal, cred că dacă vei stăpâni aceste 3 elemente (creare magnet, creare pagină de abonare, creare pagină de vânzare), atunci vei fi cu ani lumină în fața competitorilor tăi. 

 

Și da, la început nu te gândești la ele, ci ai în minte doar pasiunea ta. 

 

Însă așa cum am mai spus, să ai o pasiune nu este destul, mai ales dacă dorești să o monetizezi într-un fel sau altul. 

 

Pasiunea reprezintă motorul mașinii, însă pentru a ajunge la client, ai nevoie de roți, de un volan și de o direcție clară pe care să o urmezi. 

 

Din fericire însă, în zilele următoare îți pregătesc o surpriză, care zic eu, va veni în ajutorul tău. 

 

Încă nu-ți pot spune despre ce e vorba, însă te asigur de pe acum că-ți va fi de mare folos. 

 

Pentru mai multe detalii, îți sugerez să urmărești grupul de Facebook – Oameni cu Pasiune, acolo unde voi face marele anunț.

 

Pe lângă asta, voi pregăti și un concurs, despre care voi vorbi doar pe acest grup

 

Așadar, rămâi aproape pentru că urmează lucruri faine de tot! 

 

Cu prietenie, 

 

Ninel Decu

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.