Ce m-a învățat experiența unui job stresant

“Ai mașină, ai telefon, ai o bază de clienți. Ce faci mai departe? Cum te organizezi?”

 

Asta mi-a spus șeful meu de atunci, prin 2010.  

 

Ocupam o poziție de agent de vânzări, într-o corporație foarte cunoscută la noi în România. 

 

Îmi amintesc și acum că era multă treabă de făcut, trebuia să acopăr 2-3 județe și să vizitez în jur de 100 de clienți. 

Nu mai vorbesc de stres. Singurele lucruri care contau la sfârșit de lună erau rezultatele și vânzările aduse. 

 

Doar în baza lor puteam să-mi păstrez locul în firmă.  

 

Și da, chiar dacă nu era cine știe ce job, cu timpul ajunsese să-mi placă și asta pentru că adoptasem o mentalitate de antreprenor, chiar dacă eram doar un angajat. 

Mă gândeam tot timpul ce clienți noi să mai aduc, ce abordări să mai testez și ce greșeli aș putea evita pe viitor. 

 

Nu eram nici pe departe cel mai pregătit agent de vânzări din lume, dar faptul că mereu încercam să mă îmbunătățesc, a făcut diferența pe termen lung. 

 

În paralel cu acest job am deschis și compania ServHost, împreună cu soția mea și un alt prieten. 

 

Am reușit să rămân în companie până în 2020, atunci când mi-am dedicat atenția creșterii acestui business. 

Privind în urmă, îmi dau seama că vorbele șefului meu de atunci se potrivesc foarte bine și unui autor online. 

 

Adaptate, ele ar suna așa:

“Ai o pasiune, ai un cont de Facebook, ai o listă de posibili clienți. Ce faci mai departe? Cum te organizezi?”

 

Și uita așa începi să construiești și să iei lucrurile ca pe o provocare, nu ca pe o povară. 

Ce vreau să spun este că ai nevoie și de atitudinea potrivită, dacă vrei să realizezi fapte demne de toată aprecierea și atenția celorlalți. 

Colegii din compania respectivă nu rezistau mai mult de 1-2 ani pe aceeași poziție ca mine, în timp ce eu am reușit să duc acel job vreme de aproape 10 ani.

Dacă aș fi privit totul cu lehamite, atunci cu siguranță nici eu nu rezistam mai mult.

 

Așadar, încearcă să vezi problemele ca pe o provocare, și nu ca pe o muncă grea. 

În spatele lor se ascunde cea mai bună versiune a ta și ține doar de tine să ajungi acolo.  

 

Succes! 

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.