(Client) “Ninel vreau și eu un site de prezentarea pentru afacerea mea!”
Ok cu ce te ocupi?
(Client) “Sunt coach în formare și abia am început să-mi caut clienți!”
Înțeleg. Și ce vrei să faci cu acest site mai concret decât să îți prezinți serviciile?
(Client) “Pai să atrag mai mulți clienți, evident!”
Și ai idee cum să faci acest lucru?
(Client) “Pai nu prea știu dar am văzut că toată lumea este online în acest moment și am zis că ar fi o idee bună să-mi fac și eu un site.”
===
Așa încep discuțiile cu mare parte din experții ce vin la mine din dorința de a-i ajuta să pună pe picioare propriul site.
Iar problema n-ar fi asta, ci faptul că ideea de a avea un site este uneori greșit înțeleasă.
Iată la ce mă refer:
Un site nu funcționează ca lampa lui Aladin – adică nu îți îndeplinește 3 dorințe și nici nu îți rezolvă toate problemele din business.
El trebuie văzut mai degrabă ca pe o componentă a afacerii tale online, fără de care n-ai putea realiza anumite obiective.
Mai jos ai explicate 3 lucruri pe care un site nu le va face în locul tău:
Nu va atrage automat clienți:
Gândește-te în felul următor:
Site-ul este casa ta din online.
Iar dacă vrei să dai o petrecere în această casă, va trebui să dai câteva telefoane, adică să faci un efort în plus.
De ce?
Pentru că sunt slabe șanse ca prietenii tăi să se autoinvite. Această sarcină cade pe umerii tăi.
Iar acest efort presupune să aduci trafic pe site.
Cum faci asta?
Prin reclame plătite, printr-un funnel de abonare, email marketing, prin crearea unui magnet ș.a.m.d.
După ce ai adus trafic pe site, o parte din acești vizitatori vor fi interesați să lucreze cu tine sau cel puțin să afle mai multe despre tine.
Doar pentru că ți-ai creat un site, nu înseamnă automat că acesta va genera și clienți.
Tot tu va trebui să rezolvi și acest aspect.
Nu compensează lipsa unei strategii de marketing
La fel.
Site-ul este o componentă a strategiei de marketing. Nu strategia de marketing în sine.
Până lansezi site-ul, e nevoie să-ți fie destul de clar cine este avatarul tău de client, ce probleme îi rezolvi, de ce te-ar alege pe tine și nu concurența și cum arată pasul următor după ce intră în contact cu tine.
Dacă aceste elemente îți sunt clare, atunci ai toată libertatea să treci la crearea site-ului.
Nu compensează lipsa conținutului de calitate:
Și mie îmi plac site-urile cu poze profesioniste, grafică modernă sau animații interesante, însă nu acolo se ascunde esențialul.
În realitate, totul ține de conținut.
Spre exemplu, nu cred că îți place să mergi în vizită în casa unui prieten și când ajungi acolo, să nu găsești o atmosferă plăcută.
Asta chiar dacă are o plasmă de 3 metri pe perete, un acvariu cu peștișori auri lipit de peretele din living și o canapea super confortabilă din piele naturală.
Dacă prietenul nu e ok și atmosfera nu te încântă, degeaba ai toate lucrurile de mai sus.
La fel se întâmplă și pe un site unde grafica arată super bine, dar lipsește conținutul atrăgător și de calitate.
Desigur, acum să nu crezi că rolul meu este doar acela de a-ți expune problemele unui site.
Să știi că am și o soluție complet gratuită pentru tine.
Mai exact, e vorba de un training gratuit ce durează 5 zile, la finalul căruia descoperi cum să realizezi primul tău website care să-ți aducă întâlniri 1 la 1 cu potențiali clienți.
L-am numit Provocarea de 5 zile.
Practic vei primi pe email 5 lecții video gratuite în care înveți:
✅ Cum să stabilești avatarul tău de client
✅ Cum faci o pagină de programare la întâlnire 1 la 1 (un prim funnel de vânzare)
✅ Cum conectezi aplicațiile de programare online
✅ Ce discuți în întâlnire cu clientul
✅ Pași următori
Sper să-ți fie cu inspirație.
Cu prietenie,
Ninel Decu – Creator de Funneluri și Automatizări pentru Experți și Afaceri Online
PS
Tocmai ce am pășit în TRIMESTRUL 2 din 2024.
Așadar, sunt curios, ce obiectiv vrei să realizezi în următoarele 3 luni?