Cele 3 funneluri de care ai nevoie ca expert în online

Oare îți este cunoscut principiul lui Pareto care spune că:

 

80% din efecte sunt produse de doar 20% din cauze. 

 

Prin urmare, 80% din rezultatele tale ca expert sunt produse de 20% din acțiunile tale. 

 

Ei bine, același lucru îl poți spune și despre următoarele 3 funneluri

 

În opinia mea, acestea sunt responsabile pentru 80% din rezultatele afacerii tale online.

 

Astfel, indiferent că vinzi servicii de consultanță, produse digitale, cursuri online sau meditații la germană, ori mai știu eu ce…

 

Atât timp cât ai puse la punct următoarele 3 funneluri, atunci e puțin probabil să o dai în bară.

 

Uite care sunt acestea:

 

1 – Un funnel de generare leaduri 

 

Cu acest funnel îți construiești prima ta bază de date cu persoane ce ar putea fi interesate să lucreze cu tine. 

 

Încă nu-i putem numi clienți, pentru că n-au luat decizia de cumpărare, însă îi putem numi potențiali clienți. 

 

Cea mai simplă metodă prin care construiești un funnel de generare de leaduri este prin oferirea unui magnet. 

 

Practic oferi ceva gratuit pentru a capta adresele de email ale potențialilor clienți. 

 

De ce este necesar să ai un astfel de funnel pus la punct?

 

Pentru că el îți asigură o plasă de siguranță

 

Practic, el te ajută să nu mai depinzi atât de mult recomandări și te poate aduce în contact cu potențiali clienți în fiecare lună. 

 

Iar atunci când știi că mereu îți vin leaduri noi, te simți mai relaxat și poți lua decizii mai inspirate pentru afacerea ta. 

 

Cum arată schema unui funnel de generare de leaduri?

 

O găsești mai jos:

2 – Un funnel de webinar 

 

Probabil îți sunt deja cunoscute webinariile, nu-i așa?

 

În ultimii 2 ani au devenit foarte populare în rândurile experților și nu numai, iar motivul e simplu:

 

Pot fi foarte profitabile. 

 

Spre exemplu, cunosc persoane care printr-un singur webinar au reușit să genereze vânzări de aproximativ 15.000 EURO sau chiar mai mult. 

 

Iar dacă te gândești că un webinar durează în medie 2 ore, asta înseamnă că fiecare minut din webinar îi aducea expertului, în medie, 125 de EURO. 

 

Desigur, profitabilitatea fiecărui webinar depinde de mai mulți factori, precum calitatea livrării, oferta pe care o prezinți, numărul de persoane LIVE, vibe-ul pe care îl transmiți ș.a.m.d

 

De ce ai nevoie de un astfel de funnel în afacerea ta online?

 

Pentru că un singur webinar bine executat îți poate aduce suficienți clienți cu care să lucrezi timp de un an. 

 

De asemenea, webinarul îți permite să vinzi produse sau servicii mai scumpe, cu prețuri între 500 și 3000 EURO. 

 

Și chiar dacă pare complicat de pus în practică, efortul depus merită cu desăvârșire, în special dacă ai încredere în oferta ta. 

 

Schema unui funnel de webinar o găsești mai jos:

3 – Funnel de programare întâlniri 1 la 1 

 

Acesta e genul de funnel potrivit pentru tine, mai ales dacă vinzi consultanță sau servicii personalizate pentru fiecare client în parte. 

 

Rolul acestui funnel e cât se poate de simplu:

 

Îți aduce întâlniri cu potențiali clienți, până ce ai un calendar plin cu programări. 

 

Punerea lui în practică este ceva mai complicată și implică atât setarea unor reclame pe Social Media, crearea unei pagini de programare, integrarea aplicației Calendly precum și crearea unei automatizări pe email. 

 

Schema unui astfel de funnel o găsești mai jos:

Așa cum am spus, aceste funneluri ți se potrivesc dacă ești expert 1 la 1 și vinzi servicii de consultanță, cursuri online sau oricare alt produs digital. 

 

Dacă ai o afacerea clasică, atunci vei avea nevoie de alte tipuri de funneluri, adaptate nevoilor tale. 

 

Mai multe detalii pe subiect găsești în Ghidul Complet despre Funneluri pe care îl poți descărca gratuit de aici. 

 

Cu prietenie,

Ninel Decu – Creator de Funneluri și Automatizări pentru Experți și Afaceri Online 

 

P.S. 

 

Care e problema ta nr 1 cu care te confrunți în afacerea ta online?

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.