Indiferent că vrei să vinzi servicii de consultanță…
să aduci mai mulți oameni în cabinetul tău de terapie…
ori să atragi mai multe persoane în programul tău de mentorat…
La un moment dat vei avea nevoie de un funnel de vânzare.
De ce?
Pentru că îți va fi dificil să aduci clienți noi în fiecare lună, bazându-te pe promovarea din vorbă în vorbă.
Poate că îți merge bine o lună, două, dar într-un final va trebui să treci la implementarea unui funnel de vânzări.
Totuși, care sunt etapele unui funnel clasic de vânzări și de ce funcționează el așa de bine?
Asta vreau să-ți explic în emailul de azi, așa că rămâi cu mine.
În general, un funnel de vânzari se împarte în 4 etape:
- Atragerea atenției
- Interes
- Dorință
- Acțiune
Acum uite cum funcționează aceste etape luate împreună:
Etapa 1 – Atragerea atenției
În această etapă, tot ce ai de făcut este să atragi atenția potențialilor clienți.
Astfel, poate fi vorba de o reclamă pe Facebook, un articol de blog sau un webinar gratuit.
Scopul este să stârnești curiozitatea și nimic mai mult.
Comparativ, e ca și cum ai bate la ușa potențialului client și pur și simplu te-ai prezenta.
Etapa 2 – Interes
Acum este momentul să oferi o mostră din produsul sau serviciul tău.
Pentru a face asta te vei folosi de un lead magnet.
Acesta poate fi un ebook, un studiu de caz, minicurs gratuit sau o ședință de consultanță.
În schimbul acestui magnet, primești datele de contact ale clientului (nr de telefon sau adresa de email)
Practic, după ce ai bătut la ușa clientului și te-ai prezentat, acesta te invită înăuntru pentru că vrea să audă mai multe despre ce ai de oferit.
Etapa 3 – Dorință
Felicitări!
Ai atras atenția și ai captat interesul.
Acum e momentul să întreții relația cu potențialul client pentru a-i amplifica dorința.
Asta deoarece nu toți potențialii clienți sunt dispuși să ia decizia de cumpărare după primele interacțiunii.
Unii vor să se mai gândească…
Alții caută și alte oferte pe piață…
Sau poate că pur și simplu nu se simt pregătiți acum…
Astfel, rolul tău este să întreții această relație și să-l aduci pe client și mai aproape de decizia cea mare (să cumpere).
Cum faci asta?
Oferi în continuare detalii, studii de caz, testimoniale și întreții comunicarea între tine și potențialii clienți.
După ce ai intrat în casa clientului, deschizi servieta și începi să-i prezinți cu lux de amănunte produsele tale.
Etapa 4 – Acțiune
Ai atras atenția, ai captat interesul și ai întreținut dorința în mintea potențialului client…
Acum a venit momentul ca el să treacă la acțiune.
În cazul acesta, te folosești de o pagină de vânzare unde îți prezinți cu lux de amănunte oferta.
Clientul e încântat de produsele tale și e dispus să cumpere unul dintre ele.
Desigur, această transformare depinde foarte mult și de valoarea produsului tău.
Spre exemplu, dacă ceri 2000 EURO pentru un program de mentorat, atunci vei avea nevoie de un funnel de vânzare mai lung, care să conțină mai multe etape.
Practic se schimbă dar forma, însă scopul rămâne același:
Să atragi clienți noi în fiecare lună astfel încât să îți crești afacere online, într-un mod sigur și predictibil.
Iar dacă vrei ajutor în implementarea unui funnel de vânzare pentru afacerea ta online, atunci ne putem auzi aici la o discuție gratuită.
Sunt Ninel Decu Creat al Sistemului Triplu de Conversii pentru Experți și Afaceri Online
Spor