Claritatea este un mit…

Acum ceva zile, am făcut un sondaj pe Grupul de Facebook – Oameni cu Pasiune. Voiam să aflu cu ce probleme se confruntă aceștia. 

 

Rezultatul a fost unul la care mă așteptam. 

 

30% din voturi au mers către lipsa de claritate/strategie. 

 

Traducerea ar suna cam așa: “nu știu de unde să încep, sau ce pași să urmez atunci când vine vorba de a mă promova ca autor online”.

 

Însă contează atât de mult să ai claritate?

 

Ei bine, din experiența mea de peste 10 ani în domeniul online, pot spune cu certitudine că claritatea este un mit.

 

Uite de ce cred asta:

 

În viitor urmează să țin mai multe webinarii, destinate autorilor online. 

 

Știu toate detaliile tehnice din spatele lor, știu cum ar trebui să arate prezentare și întreg funnelul de vânzare. 

 

Cu alte cuvinte, îmi este foarte clar ce am de făcut. 

 

Înțeleg strategia și îmi vine ușor să o aplic. 

 

Însă doar pentru că am claritate, înseamnă automat că voi avea și succes?

 

Categoric nu

 

Am mai ținut webinarii în care au venit 50-70 de participanți iar rezultatele n-au fost din cele mai bune. 

 

Însă de ce s-a întâmplat asta? Până la urmă am aplicat strategia așa cum trebuie, nu-i așa?

 

Ei bine, pentru că în online, nu ai nevoie doar de claritate. 

 

Doar pentru că ai idee să setezi un webinar cap coadă, nu înseamnă automat că vei vinde de mii de EURO. 

 

La fel cum, doar pentru că știi cum să faci un tiramisu excelent, nu înseamnă automat că vei deveni un cofetar de talie mondială.

 

Strategia funcționează doar dacă ai celelalte lucruri puse la punct: o ofertă bună, o nișă promițătoare, un produs/serviciu de care oamenii au cu adevărat nevoie, plus multe altele, de la perioada în care lansezi, până la cât de bine ai pregătit lansarea, etc.

 

Desigur, asta nu înseamnă că nu ai deloc nevoie de claritate. 

 

În orice domeniu e bine să știi ce ai de făcut pentru a fi din ce în ce mai performant. 

 

Însă în același timp, n-ar trebui să te blochezi din cauza lipsei de claritate, pentru că în realitate, nu contează doar asta. 

 

Poate că n-ai habar cum să ții un webinar, însă ai scris 7-8 postări de capul tău, și ele ți-au adus primul client.

 

N-ai avut claritate, însă ai avut rezultate, iar asta e tot ce contează la final. 

 

Prin urmare, nu te descuraja doar pentru că nu-ți este foarte clar ce ai de făcut pentru a te promova în online. 

 

E de o mie de ori mai bine să faci ceva, orice, decât să rămâi pe loc, pe motiv că n-ai cea mai bună strategie.

 

Cam asta a fost pe azi. 

 

Spre ca mesajul meu să-ți fie cu inspirație.

 

Iar dacă vrei să afli mai multe despre cum să te promovezi ca autor online, atunci hai și tu pe grupul Oameni cu Pasiune

 

Suntem deja peste 1700 de membri, schimbăm păreri, organizăm live-uri și per total e o atmosferă faină, de creștere. 

 

Te așteptăm și pe tine! 

 

Cu prietenie, 

Ninel Decu

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.