Cum arată o hartă mentala

Pentru un discurs memorabil

Am avut plăcerea să particip la Elevator Pitch susținut de Andrei Dunuță. 

Evident, nu am fost singur pentru că alături de mine mai erau și alți experți sau persoane cunoscute în domeniile lor de activitate.  

Chiar dacă am mai bine de 10 ani de experiență în vânzări, recunosc că am fost plăcut surprins de felul în care a decurs evenimentul.

Am avut plăcerea să particip la Elevator Pitch susținut de Andrei Dunuță. 

Evident, nu am fost singur pentru că alături de mine mai erau și alți experți sau persoane cunoscute în domeniile lor de activitate.  

Chiar dacă am mai bine de 10 ani de experiență în vânzări, recunosc că am fost plăcut surprins de felul în care a decurs evenimentul.

Ea conține 5 pași și arată cam așa:

 

Pasul 1 – Intro 

 

Mai este numit și icebreaker pentru că are rolul de a capta atenția. 

Se spune că ai la dispoziție doar 3 secunde pentru a face asta, așa că ai face bine să fie 3 secunde al naibii de interesante. 

În partea de intro poți introduce promisiunea, stârni curiozitatea, sau poți aborda o problemă des întâlnită în comunitatea ta. 

 

Pasul 2 – Poveste 

 

Acum că ai spart gheață, e momentul să menții atenția, iar cel mai bună metodă prin care faci asta este printr-o poveste. 

Joacă-te cu imaginația și emoțiile oamenilor. Povestea are nevoie să aibă sens pentru audiența ta, să le stârnească sentimente și de ce nu, să se regăsească în ea mai mult sau mai puțin. 

 

Pasul 3 – Cifre

 

Gata. 

Acum că ai terminat cu zona emoțională, e timpul să activezi și partea rațională a audienței tale. 

Aici intră în scenă cifrele, statisticile, dovezile și studiile de caz. Chiar dacă oamenii iau deciziile pe baza emoțiilor, aceștia vor căuta mai apoi dovezi pentru a și le justifica. 

Aceste elemente de proof vor da credibilitate și greutate discursului tău, iar clienții le vor căuta. 

 

Pasul 4 – Analogii 

 

Ai prezentat problema. 

Ai activat zona emoțională.

Ai oferit dovezi și cifre. 

Acum este momentul să-l faci să înțeleagă mai bine cum îl poți ajuta. Pentru a face asta te vei folosi de analogii. 

Spre exemplu, unul din participanții la eveniment avea de prezentat o aplicație pe mobil. 

Pentru a ne face să înțelegem mai bine cum funcționează ea, ne-a explicat că se aseamănă cu un RCA. 

Deodată în sală s-au auzit mai multe “Aha-uri”, semn că multor persoane le era mult mai clar despre ce e vorba. 

 

Pasul 5 – Outro sau CTA 

 

Dacă în pasul 1 ai specificat problema sau promisiunea în discursul tău, acum este momentul să o faci din nou la sfârșit. 

În felul ăsta se creează un efect de oglindă între început și sfârșit și se încheie bucla.  

Desigur, la final poți folosi și un CTA în funcție de împrejurări. 

Personal deja am început să testez această hartă mentală și după ce am învățat-o, nu mare mi-a fost surprinderea când am văzut că e folosită și de alți autori online sau experți în clipurile lor de promovare. 

Nu știu dacă o foloseau în mod conștient sau nu, dar pesemne că funcționează

Ești liber să o testezi, iar dacă vrei să afli și mai multe tips and tricks sau lucruri folositoare pentru un autor online, atunci te aștept pe grupul de Facebook – Oameni cu Pasiune.

 

Ne auzim și cu altă ocazie. 

Cu prietenie, 

Ninel Decu! 

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.