Cum atragi 1000 de fani adevărați?

Acum ceva timp în urmă am citit un articol care mi-a schimbat modul în care gândeam dezvoltarea unei afaceri online, pentru totdeauna. 

 

Se numea “1000 de fani adevărați” de Kevin Kelly. 

 

Teoria lui Kevin sugera că, atât timp cât aveai 1000 de fani adevărați care ar cumpăra absolut orice ai lansa, ai putea să trăiești o viață întreagă doar din pasiunea ta. 

 

Mai jos găsești un fragment din articol:

 

===

 

“Pentru a fi un creator de succes, nu ai nevoie de milioane de urmăritori. 

 

Nu ai nevoie de milioane de dolari sau de milioane de clienți. 

 

Pentru a-ți câștiga existența ca meșter, fotograf, muzician, designer, autor, animator, creator de aplicații, antreprenor sau inventator, ai nevoie doar de o mie de fani adevărați

 

Un fan adevărat este definit ca un fan care va cumpăra orice produs sau serviciu pe care îl lansezi.  

 

Acești fani adevărați vor conduce 200 de km pentru a te vedea cântând; vor cumpăra versiunile în format fizic cât și digital ale cărții tale; vor achiziționa următoarea ta figurină fără măcar să o vadă și vor veni la restaurantul tău cel puțin o dată pe lună. 

 

Cu o mie de fani adevărați îți câștigi existența și libertatea de a trăi din ceea ce iubești să faci.”  Kevin Kelly

 

===

 

La prima vedere sună minunat. 

 

Tot ce ai nevoie este să faci rost de acești o mie de fani și lucrurile vor merge ca pe roate în afacerea ta online. 

 

Singura problemă este… 

CUM faci rost de acești 1000 de fani?

 

Aici lucrurile se complică deoarece există foarte multe metode pe care să le testezi. 

 

Doar la o primă strigare îmi vin în minte, 3 sau 4. 

 

Spre exemplu, ai putea să vorbești pe TikTok despre tine și afacerea ta și astfel lumea să te cunoască. 

 

Însă asta ar însemna să postezi clipuri aproape zilnic, ceea ce poate deveni copleșitor la un moment dat. 

 

O altă variantă ar fi să îți faci un grup de Facebook unde postezi content de calitate și interacționezi cu urmăritorii tăi.

 

Partea mai puțin plăcută este că un grup de Facebook devine irelevant cu timpul, mai ales dacă nu știi cum să-l administrezi. 

 

Am testat asta pe pielea mea. 

 

Așadar, care variantă e mai bună?

 

Spre exemplu, uite cum am procedat eu

 

Pentru a ajunge la primii mei 1000 de abonați la email, m-am folosit de cursul gratuit “Provocarea de 5 zile”

 

Acolo învățăm experții și nu numai, cum să-și construiască primul lor funnel de vânzare. 

 

Era ceva super basic, însă de ajutor în același timp pentru o persoană care abia se gândește la o afacere online. 

 

Cursul gratuit a fost magnetul care mi-a adus acești abonați. 

 

Printre acești o mie de oameni s-au numărat și câțiva fani adevărați.

 

Adică persoane care ulterior au venit spre mine și au cerut ajutorul meu. 

 

Unii doreau asistență pe partea tehnică, alții pur și simplu cereau ședințe de consultanță în care să le explic cum își pot crește afacerea online. 

 

Ca să pregătesc acest curs gratuit, mi-au trebuit în jur de 10 zile (cu tot cu înregistrarea materialelor, reclame și pregătirea automatizărilor în email)

 

După ce totul a fost gata, am început să-l promovez iar rezultatele n-au întârziat să apară. 

 

Diferența dintre metoda mea și celelalte 2 de mai sus, constă în următoarele:

 

✅ Nu era nevoie să postez în fiecare zi pe TikTok sau Social Media în general pentru a ajunge la persoanele interesante de serviciile mele

 

✅ Aveam adresele de email ale potențialilor mei fani adevărați și puteam întreține comunicarea cu aceștia 

 

✅ După ce am pornit promovare acestui curs, totul decurgea automat iar eu mă puteam concentra pe alte aspecte alte afacerii mele. 

 

Și da, nu cred că ar strica să postez și pe TikTok ori să fac câteva LIVE-uri săptămânale pe grupul de Facebook.

 

Cu siguranță aceste acțiuni mi-ar aduce și mai mulți fani adevărați.

 

Însă așa am ales eu să procedez iar rezultatele au fost mulțumitoare. 

 

Tu poți testa și să vezi ce metode funcționează mai bine pentru tine. 

 

Iar dacă vrei să afli o strategie diferită prin care îți poți crește afacerea online, atunci te invit să vezi următorul video

 

Durează 25 de minute și 20 de secunde, timp în care îți explic metoda prin care eu atrag clienți și vânzări pentru afacerea mea folosind 3 funneluri de vânzare.

 

->  Poți să urmărești materialul aici

 

Spre să-ți fie cu folos. 

 

Cu prietenie,

Ninel Decu – Creator de Funneluri și Automatizări pentru Experți și Afaceri Online

 

P.S.

 

Tu ți-ai creat o listă de abonați?

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.