Cum atragi clienți folosind un magnet?

Serie de 3 lecții destinate autorilor online la inceput de drum

Te salut!

Ninel Decu aici și am un anunț de interes pentru tine.

 

În ultimele 3 săptămâni am purtat mai multe discuții 1la1 cu peste 20 de autori online, adică oamenii care au o anumită pasiune și vor să o împartă cu ceilalți ori să o monetizeze într-un fel sau altul. 

 

Concluzia acestor discuții a fost că autorii online sunt copleșiți peste măsură de partea tehnică, n-au o strategie clară prin care să se promoveze și nu le este foarte clar cum pot atrage noi clienți, în lipsa recomandărilor venite de la prieteni sau cunoscuți.  

 

Tocmai de aceea, m-am gândit ca în următoarele 3 e-mailuri să abordez aceste probleme pentru a oferi o mână de ajutor noilor “generații” de autori online. 

 

Iar dacă te întrebi de ce fac asta, atunci răspunsul e cât se poate de simplu:

 

Când oferi valoare – primești valoare! 

 

E un principiu de bază care pe mine și Narcisa nu ne-a trădat în ultimii 10 ani de business, și mereu ne lăsăm ghidați de el. 

 

Prin urmare, te încurajez să oferi și tu valoare viitorilor tăi clienți și vei vedea cum Universul se întoarce de partea ta. 

 

Bun! 

 

Acum hai să-ți spun ce subiecte voi aborda în aceste 3 e-mailuri:


  • În primul e-mail, adică cel de azi, vom vorbi despre cum să-ți creezi un magnet pentru atragerea de leaduri 


  • În al doilea e-mail vom discuta despre cum să-ți creezi o pagină de abonare 


  • În al treilea e-mail îți prezint cum să-ți creezi o pagină de vânzare 

 

În aceste lecții mi-am pus experiența dobândită din 2008 până în prezent. Deasemenea, îți reamintesc că până acum am ajutat peste 150 de autori online, în a-și automatiza vânzarea de cursuri online, servicii sau alte produse digitale, prin intermediul unui site sau unui funnel de vânzări. 

 

Rezultatele obținute cu aceștia le poți vedea pe https://nineldecu.ro/

 

Acestea fiind spuse, hai să începem prima lecție:

 

Lecția 1 – Cum creezi un magnet pentru atragerea de leaduri?

 

Dacă ești autor online sau ai o pasiune pe care urmărești s-o împarți cu ceilalți, atunci este imposibil să nu fi auzit de conceptul de “magnet”. 

 

Însă ce este un magnet?

 

Ei bine, pe scurt, magnetul este un produs de valoare pe care îl oferi viitorilor clienți în schimbul adreselor de e-mail. 

 

Iar când spun produs de valoare, mă refer la un e-Book, un mini curs gratuit pe e-mail, un audiobook, un webinar gratuit, o carte fizică, un video mai lung, și așa mai departe. 

 

“Ninel, dar de ce am nevoie de un magnet?” Și de ce am nevoie de adresele lor de e-mail?”

 

Ai nevoie de un magnet pentru că, în lipsa lui îți va fi foarte greu să atragi atenția potențialilor clienți. 

 

Dacă urmărești să te dezvolți rapid ca autor online, pentru a nu mai depinde doar de recomandările venite de la prieteni, și pentru a avea un business stabil pe termen lung, atunci e de la sine înțeles că ai nevoie de un magnet. 

 

Cu ajutorul lui vei arde foarte multe etape, și îți va fi mult mai ușor să ajungi la numărul de clienți doriți, decât dacă te-ai baza doar pe postări organice pe Social Media. 

 

Partea și mai bună este că vei oferi acest magnet în schimbul adreselor de e-mail. 

 

Uite cum funcționează mai exact:

 

  • Faci mai multe postări pe facebook sau reclame plătite în care vorbești de noul tău magnet (să spunem că este un e-book)

 

  • Prin intermediul acestor postări atragi oameni interesați de magnetul tău. 

 

  • Ei vor intra pe pagina de abonare, acolo unde își vor lasă adresele de e-mail în schimbul magnetului.

 

  • Primesc magnetul, iar în felul ăsta tu îți formezi prima ta lista de abonați, din care vei atrage noi clienți pentru produsele sau serviciile tale 

 

O listă de abonați la e-mail este de departe cel mai de preț lucru pe care îl poate avea un autor online în 2023. 

 

Este singurul lucru care e deplin al tău și de care te poți folosi exclusiv, pentru a genera noi clienți. 

 

Contul de Facebook ți se poate închide…

 

Contul de Instagram ți se poate închide… 

 

Contul de TikTok ți se poate închide… 

 

Contul tău de Linkedin ți se poate închide…

 

Însă lista ta de abonați o ai pentru totdeauna, și te poți folosi de ea oricând pentru a-ți crește business-ul. 

 

Iar dacă te vei uita la ceilalți mari autori, precum Lorand Soares, Doru Pelivan, Monica Ion, Anca Maftei, vei vedea că și ei se folosesc de e-mail marketing. 

 

Prin urmare, mai devreme sau mai târziu va trebui să o faci și tu dacă vrei să avansezi în cariera ta de autor online. 

 

“Bun, până aici am înțeles. Însă totuși, cum îmi fac un magnet…?”

 

3 Principii pentru a-ți crea un magnet:

 

Până aici ți-am explicat ce este un magnet, de ce ai nevoie de unul și cât de important este acesta în a-ți construi prima ta listă de abonați la e-mail. 

 

Acum mai rămâne întrebarea, cum creezi un magnet?

 

Ei bine, indiferent formatul noului tău magnet, ar fi bine să ai în vedere 3 principii atunci când îl creezi:

 

  •  Magnetul rezolvă o problemă imediată 

 

În general, scopul magnetului este să ofere rezolvarea unei probleme de interes a audienței tale. 

 

Iar cu cât problema abordată este mai arzătoare, cu atât mai mare va fi și interesul oamenilor pentru el. 

 

Pentru a-ți da un exemplu, gândește-te în felul următor:

 

Dacă pe mine mă doare o măsea, atunci aceasta este o problemă arzătoare și trebuie să o rezolv cât mai imediat. 

 

Și chiar dacă într-o zi obișnuită mă confrunt cu mai multe probleme, voi face tot posibilul să-mi “rezolv” mai întâi durerea de măsea. 

 

Este prioritatea mea numărul 1 și toată atenția mea se mută asupra ei. 

 

Prin urmare, dacă tu îmi promiți o rezolvare scurtă și rapidă a acestei probleme, atunci fii sigur că voi apela la ajutorul tău.

 

Așadar, succesul unui magnet depinde foarte mult de importanța problemei pe care o rezolvă. 

 

Uite câteva exemple de probleme:

 

  • lipsa clienților pentru autorii online  
  • frica de a vorbi în public 
  • antreprenorii ce nu știu cum să-și promoveze afacerea în online 


  • Magnetul creează interes 

 

Pe lângă faptul că vrei ca magnetul tău să ofere o rezolvare rapidă pentru o problemă des întâlnită în piață, mai vrei să stârnească și interesul. 

 

Mai concret, vrei să-i faci pe oameni să-și dorească și mai multe informații sau sfaturi de la tine. 

 

Ce vreau să înțelegi este că magnetul reprezintă o mică felie din tort, iar în cazul de față, “tortul” ești tu!

 

Iar pentru ca magnetul tău să stârnească interes, uite câteva tactici:

 

  • Tactica – “Rezolvă doar pasul unu”

 

Să spunem că în timp ai dezvoltat 3 metode dedicate autorilor online, prin care acești pot atrage mai mulți clienți. 

 

În magnet vorbești cu lux de amănunte doar despre prima metodă, urmând ca celelalte 2 să le prezinți doritorilor, într-o ședință de consultanță 1la1.

 

Astfel, stârnești interesul și curiozitatea oamenilor de a te cunoaște și mai mult, plus că sunt șanse mari să generezi noi clienți. 

 

  • Tactica –  “Vorbește-le despre CE, dar rezolvă CUM”

 

Uite la ce mă refer:

 

Să spunem că eu creez un magnet în care vorbesc despre cele mai des întâlnite greșeli atunci când vine vorba de construirea unei case. 

 

În cazul de față, îți spun doar CE anume să ai în vedere dacă vrei să îți construiești o casă trainică. 

 

Cu toate acestea, dacă tu chiar îți dorești o casă pentru familia ta, atunci vei dori mai multe informații decât cele prezentate în magnet. 

 

Vei vrea să afli CUM anume se construiește o casă trainică, și asta înseamnă că ai nevoie să descoperi metoda sau procesul din spate. 

 

Iar pentru a afla această metodă, eu îți voi sugera să te programezi la o întânire 1 la 1 unde îți explic exact toți pașii pe care trebuie să-i îndeplinești dacă vrei o casă trainică.

 

Sper că are sens acum. 


  • Tactica – “Oferă o mostră gratuită”

 

Spre exemplu, la finalul unui magnet, le poți face oamenilor o invitație pentru o ședință de consultanță gratuită alături de tine, în cazul în care sunt interesați de mai multe detalii.

 

Dacă ți-ai făcut treaba bine în magnet, și ai oferit suficientă valoare pentru o problemă arzătoare, atunci mulți se vor întreba:

 

“Oare cum ne poate ajuta și mai mult?”

 

În felul acesta, le stârnești interesul și sunt șanse mari să se înscrie la aceste ședințe de consultanță. 

 

Mulți vor înțelege că de fapt, premiul cel mare ești tu, și vor dori o colaborare cu tine pentru a le oferi și mai mult ajutor. 


  • Magnetul vinde

Și uite că am ajuns la scopul final al magnetului, acela de a vinde.

 

Cum faci asta mai exact?

 

Ei bine, cel mai simplu ar fi să ai în minte conceptul de AIDA:

 

A – Atenție

 

Atragi atenția potențialului client oferind o rezolvare pentru o problemă arzătoare sau des întâlnită în viața sa. 

 

I – Interes 

 

Le atragi interesul, și prin urmare, îți vor da adresa lor de e-mail pentru a primi acces la magnet. 

 

D – Dorință

 

Prin conținutul magnetului, îi faci să-și dorească și mai mult, și prin urmare vor să afle mai multe informații de la tine. 

 

A – Acțiune 

 

Îi programezi la o discuție 1la1, iar mai apoi le poți vinde celelalte produse sau servicii. 

 

Cam așa sună planul după care ar trebui să-ți gândești noul tău magnet ce te va ajuta să crești în mediul online. 

 

Personal, cred că un magnet puternic are un impact de peste 50% în viitorul succes al unui autor online. 

 

Desigur, contează și valoarea ulterioară pe care o oferi clienților tăi, însă așa cum spus, un magnet bine făcut te va ajuta să arzi mai multe etape.

 

Iar acum să fim sinceri. 

 

În loc să te rogi de cunoscuți sau să te bazezi doar pe recomandări, mai îți iei timp și gândești un magnet, care-i îi va face pe clienți să vină la tine. 

 

Sper că în acest articol ți-am oferit explicațiile necesare pentru a trece la treabă. 

 

Desigur, dacă mai ai și alte nelămuriri sau necunoscute, atunci lasă-mi un reply cu toată încredere și îți voi răspunde în timp util. 

 

Până una alta, eu voi reveni cu Lecția Numărul 2 – Cum să-ți creezi o pagină de abonare.

 

Cu prietenie,

Ninel Decu

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.