Cum să intri ca un chirurg în mintea clientului cu aceste 10 întrebări…

Dacă îmi aduc bine aminte, în LIVE-ul de aseară erau câteva persoane aflate la început de drum. 

Iar când spun asta mă refer la faptul că încă nu ajunseseră la primul lor client.

 

Aveau o pasiune…

 

Însă nu știau drumul prin care să-și monetizeze această pasiune…

Și pentru a-i ajuta, am stat preț de câteva minute și m-am pus în situația lor…

 

În acel moment, mi-am dat seama că cel bun lucru pe care ar putea să-l facă ar fi să-și definească avatarul de client. 

 

Uite de ce spun asta.

Să spunem că ești pe o corabie și vrei să ajungi din punctul A în punctul B.

Dacă știi exact destinația finală, atunci îți este mai ușor să navighezi, indiferent de cât de capricioasă va fi marea.

În schimb, dacă nu știi destinația finală, și doar îți imaginezi cum va arăta ea, atunci e foarte probabil să te învârți în cerc…

Nici un vânt nu este favorabil unei corăbii fără port de destinaţie. (Seneca)

Prin urmare, azi vreau să te ajut să ajungi la destinația dorită, adică primul tău client. 

Mai jos găsești 10 întrebări care te vor ajuta să intri mai bine în mintea clientului tău ideal.

Prin intermediul lor îți vei stabili avatarul de client și îți va fi mult mai clar cum anume poți ajunge la primul tău client.  

 

#1 Ce problemă îl ține treaz în fiecare seară?

 

Imaginează-ți ce problemă îl poate ține treaz pe clientul tău ideal, duminică seara, când toată lumea din casă doarme. 

Ce-l îngrijorează atât de mult încât n-ar fi în stare să aibă parte de un somn liniștit, și cum ai putea tu să-i dai o mână de ajutor?

Practic te pui în locul clientului tău ideal și te gândești cum a-i putea să iei această problemă importantă de pe umerii săi, astfel încât, el ar fi în stare să te plătească. 

 

#2 Care sunt cele top 3 lucruri ce-l îngrijorează?

 

E speriat că partenerul de viață îl va părăsi? Îi este frică să-și piardă locul de muncă? Crede că businessul său va da faliment?

Ideea e în felul următor. 

Și tu, și eu, avem anumite frici sau mici temeri prezente în mod constant în mintea noastră. 

Uneori le aducem la lumină, alteori le îngropăm adânc în subconștient. 

Cert este că ele sunt mereu prezente, iar dacă tu îți dai seama care sunt aceste temeri, atunci îți va fi mult mai ușor să vorbești pe limba clientului tău ideal.

 

#3 Care este sursa durerii sale?

 

Durerile pot fi fizice, psihologice sau chiar spirituale și sunt importante în egală măsură. 

Spre exemplu, dacă eu am o boală a picioarelor și mă deplasez greu, atunci e clar că am dureri fizice.

Însă pot avea și dureri psihologice – încep să cred că sunt mai mult o povară pentru familia mea.

Iar asta duce la acele dureri emoționale – devin mai melancolic sau poate chiar cad în depresie. 

Cu cât abordezi durerile prospectului tău ideal din mai multe unghiuri, cu atât mai ușor te vei poziționa în mintea sa drept o autoritate. 

 

#4 Care le sunt valorile?

 

Este o persoană conservatoare? Apreciază munca în echipă sau vrea să lucreze pe cont propriu? Își dorește o carieră sau își dorește mai multă libertate?

 

#5 Care îi sunt inamicii?

 

Fiecare dintre noi avem inamici.

Unii sunt reali, alții doar închipuiți.

Iar când spun inamic, mă pot gândi și la colega de birou care astăzi mi-a zis că rochia cea nouă nu se asortează cu pantofii, sau șeful care se distrează în vacanțe, dar nu oferă nicio mărire de salariu.

La fel, cu cât îți vei înțelege mai bine clientul ideal, cu atât mai ușor îți va fi să vorbești pe limba lui pentru ca în final să apeleze la ajutorul tău. 

 

#6 Ce-și dorește cel mai mult în acest moment?

 

Bani? Relaxare? Dragoste? O familie fericită? O carieră? Faimă? O afacere? Libertate?

Pune-te în locul său și imaginează-ți ce și-ar dori cel mai mult prospectul tău ideal. 

 

#7 De ce anume se simte vinovat?

 

Unii se simt vinovați pentru că nu au petrecut suficient de mult timp cu familia. 

Alții pentru că au un stil de alimentație dezordonat și nu sunt în stare să meargă la sală. 

Unii se simt vinovați că au investit foarte mulți bani în programe de marketing și nu s-au ținut de treabă. 

 

#8 Ce problemă urgentă vrea să rezolve chiar acum?

 

Își doresc mai multă liniște? Vor mai mulți bani? Vor să lucreze mai puțin?

Dacă tu reușești să corelezi produsul sau serviciul tău cu această problemă, atunci lupta e în proporție de 80% câștigată. 

 

#9 Cum arată o zi din viața lui?

 

Imaginează-ți cum arată o zi din viața clientului tău ideal, de dimineață de la ora 8, și până seara când pune capul pe pernă. 

Pune-te în locul lui iar în felul ăsta vei înțelege mai ușor cum îi poți fi de folos. 

 

#10 Care-i sunt fanteziile?

 

Fiecare dintre noi avem momente când visăm cu ochii deschiși la fel și fel de lucruri, despre care știm că sunt slabe șanse să se îndeplinească. 

Și cu toate astea, o facem.

Ei bine, dacă tu vei fi stare să ghicești visele clientului tău ideal, atunci va fi ochi și urechi pentru tine. 

Acestea au fost cele 10 întrebări care te vor ajuta să-ți clarifici cum arată, ce gândește și care-i sunt cele mai mari provocări ale clientului tău ideal.

Încearcă să răspunzi la fiecare dintre ele și vei vedea că dintr-o dată îți va fi mult mai ușor să dai un răspuns întrebării: 

 

Cum fac rost de primul client?

 

Eu sunt Ninel Decu și de peste 10 ani ajut autorii online să-și automatizeze vânzarea de cursuri online, servicii 1la1 și produse digitale prin intermediul unui site sau a unui funnel de vanzari.

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.