Iată ce poți face:
“Diferențiază-te sau mori”
Asta spunea Jack Trout în cartea sa.
Însă cum poți face asta mai ales dacă ești expert?
Și vrei să îți promovezi serviciile într-o piață deja aglomerată?
Ei bine, în emailul de azi vreau să îți dau un exercițiu simplu dar eficient ce îți va fi de folos.
Nu spun că vei realiza minuni, dar măcar aduci mai multă claritate.
Și îți dai seama de unde pleci la drum, în raport cu concurenții tăi.
Iată cum sună acesta:
În primul rând, identifică 5 competitori din nișa ta.
Mai apoi creează un fișier excel în care să treci următoarele:
- Ce produs sau serviciu vinde concurentul tău?
- Cui se adresează și ce problemă rezolvă?
- Ce promisiune face acesta?
- Care este mecanismul de livrare a promisiunii, adică prin ce metodă este transformată promisiunea în realitate?
- Ce beneficii promite clientului?
- Ce prețuri practică acesta?
- Oferă o garanție sau nu?
În felul acesta ai o imagine de ansamblu asupra nișei tale și îți dai seama unde te situezi în raport cu concurența.
Ulterior, pe baza acestei analize, adaugi lucruri noi, unice, și începi să te diferențiezi de restul.
Spre exemplu, să spunem că niciunul din cei 5 concurenți nu oferă o garanție.
Sau că omit o anumită problemă din viața potențialilor clienți.
Practic, prin acest exercițiu găsești anumite portițe, sau mai bine spus oportunități de care tu să profiți.
Problema e că aproape niciodată nu le-ai putea vedea, până nu te uiți atent în piață și faci o analiză.
Din experiența mea, aproape pe orice nișă te-ai lansa, cu siguranță vei găsi minim 5 concurenți.
Iar dacă tot vrei să pornești pe acest drum și să lansezi o afacere online pe baza pasiunii sau expertizei tale.
Atunci e mai bine să faci o minimă analiză a concurenței, ca să începi cu dreptul.
Spre că ți-a fost de folos.
Cu prietenie,
Ninel Decu – Creator de Funneluri și Automatizări pentru Experți și Afaceri Online
P.S.
Dacă ai nevoie de ajutor în promovarea serviciilor sau produselor tale de expert în online, atunci mă găsești aici: