începând chiar de luni
Hai să ne gândim împreună la următorul scenariu:
Să spunem că ești terapeut cu peste 10 ani de experiență și lucrezi 1 la 1 cu clienții tăi.
Ești apreciat de către colegii din domeniu și până acum ți-a mers destul de bine.
Totuși, de câteva luni situația s-a schimbat.
Recomandările noi nu mai apar atât de ușor ca înainte și ești nevoit să te bazezi doar pe câțiva clienți.
Asta înseamnă că veniturile tale se plafonează pentru că nu atragi clienți noi.
Prin urmare, și stilul tău de viață se schimbă și ești pus în dificultate.
Timp de 10 ani afacerea ta a mers pe bază de recomandări, însă acum ele nu apar și tu trebuie să aduci noi clienți.
Așadar, ce e de făcut?
Ei bine, hai să luăm varianta numărul 1.
În această variantă, tot ce faci este să investești timp, energie și poate și bani în promovarea online.
Asta îți creezi o pagină de Facebook…
Poate filmezi câteva reels-uri…
Faci o ședință foto sau chiar investești într-un site.
Creezi postări pe Facebook și interacționezi în comunitățile unde știi că se află clienții tăi.
Chiar dacă e o variantă bună, nu e cea mai strălucită.
Implică mult efort din partea ta, mai ales că nu ești obișnuit să te promovezi în online și “să-ți faci reclamă”.
E ca și cum ai începe un alt model de business, chiar dacă în esență e același domeniu de activitate.
Promovarea online presupune o altă serie de abilități pe care ai nevoie să le stăpânești la un nivel decent dacă îți dorești ceva rezultate.
E puțin probabil că vei aduce clienți noi chiar de luni dacă aplici această metodă.
Acum hai să-ți spun varianta nr 2
Ea este mult mai simplă, implică mult mai puțin efort din partea ta și culmea, îți poate aduce rezultate mult mai bune.
Astfel, tot ce ai de făcut este să ceri recomandări de la clienții actuali sau de la persoanele care în trecut au apelat la serviciile tale și au fost mulțumite.
În felul acesta te adresezi unui public cald și prin urmare, și șansele ca tu să atragi clienți noi începând de luni vor fi mult mai mari.
Acești oameni te cunosc, știu că oferi servicii de calitate și sunt dispuși să te recomande și altor persoane.
Ca să îți crești și mai mult șansele de reușită, poți include un bonus pentru fiecare recomandare.
Spre exemplu, poți oferi 2 ședințe de terapie gratuite pentru fiecare client ce vine din recomandări.
Ca să pui în practică această variantă tot ce ai de făcut este să pui mâna pe telefon și să îți suni clienții actuali sau foștii clienți.
În comparație cu prima variantă, nu ai nevoie de postări de Facebook…
Nu ai nevoie să filmezi reels-uri…
Și nu ai nevoie să investești în reclame plătite sau într-un site…
Partea și mai bună este că luni poți vedea primele rezultate.
Acum te-ai prins unde vreau să ajung?
Fidelizarea clienților actuali pentru obținerea de recomandări este cel puțin la fel de importantă cu atragerea de clienți noi.
Iar asta o spun și statisticile.
Conform celor de la Forbes, atragerea de clienți noi într-un business este de 5 sau 25 de ori mai scumpă decât fidelizarea clienților actuali.
De asemenea, este posibil să îți crești profitabilitatea afacerii între 25-95% doar dacă îți crești gradul de retenție a clienților cu 5%.
Prin urmare, nu te concentra doar pe atragerea de clienți noi în business, indiferent că e unul clasic sau online.
Încearcă să pui în aplicare și sisteme de fidelizare a clienților actuali pentru a obține noi recomandări de la aceștia.
Este mult mai ieftin și până la urmă e păcat să nu faci acest lucru.
E ca și cum ai avea zeci de prieteni la care poți cere ajutorul, însă tu îi ignori pentru că singura ta soluție este să atragi clienți noi.
Sper să-ți fie cu inspirație.
Cu prietenie,
Ninel Decu