Una din cele mai des întâlnite greșeli la majoritatea autorilor sau experților 1 la 1 este că ignoră abordarea proactivă de atragere a clienților.
Sună complicat?
Ei bine, imaginează-ți următorul lucru.
Dacă azi, Doamne ferește, ți-ai rupe piciorul, ai aștepta în durere ore în șir până te sună salvarea, sau ai suna tu la 112?
Sună absurd, nu-i așa?
“Ninel, normal că aș suna după ajutor!”
Ei bine, mulți autori online sau experți sunt puși în situația de “a-și rupe piciorul” și totuși…
Nu vor să sune la salvare!
Afacerea lor e abia la început, încasările sunt aproape inexistente și încă nu pot spune că au o strategie de promovare în online.
În cazul de față, de unde pot cere ajutor?
Îți spun eu:
De la clienți
Ei sunt “salvarea” care va veni și le va trata afacerea, însă pentru ca aceștia să ajungă la fața locului este nevoie de o altă abordare.
Mă refer la abordarea proactivă.
Cu alte cuvinte, nu aștepți să se întâmple o minune și astfel de mâine să ai calendarul plin cu programări…
Ci faci tu primul pas și abordezi primii oameni care ar fi interesați de serviciile sau produsele tale.
Partea și mai bună?
Nu ai nevoie de multe resurse la dispoziție pentru a începe.
Chiar zilele trecute am avut o întâlnire cu o persoană ce dorea să lanseze o platformă online unde să urce mai multe materiale valoroase.
Totuși, nu se putea lăuda cu prea mulți clienți.
Astfel i-am recomandat ca în primă fază să abordeze 10 persoane care ar fi interesate de serviciile sale, și abia după ce reușește să vândă la primele 3-4, să se gândească la pașii următori.
E o abordare proactivă care îi va aduce mai multe rezultate, decât una pasivă, prin crearea unui site și a unei platforme.
Sigur, poate nu e una din cele mai confortabile…
*sunatul sau trimiterea de mesaje la rece nu e cea mai plăcută activitate*
Însă e de departe mult mai eficientă și mai productivă, mai ales dacă te adresezi unei audiențe calde (comunitatea din care faci parte ori prieteni apropiați).
Decât să iei drumul pe ocolite, prin crearea de postări, reclame, strategii de marketing…
Mai bine mergi pe drumul care te duce direct la client, adică printr-o abordare directă, proactivă.
Iar asta nu e tot
Dacă ți-a fost de ajutor acest mesaj, atunci află că te pot ajuta și mai mult în a-ți crește afacerea online.
Indiferent că vrei să vinzi un produs digital sau un program online de consultanță 1 la 1 , sunt sigur că-ți pot oferi cel puțin 3-4 sfaturi prețioase.
Sunt deja mai bine de 10 ani de când activez în online, timp în care am lucrat cu nume cunoscute de autori, precum Daniela Floroiu, Marcela Mantz sau Claudia Toth.
Pentru a discuta mai multe, ai libertatea să programezi o discuție gratuită cu mine sau un alt coleg din echipă.
Îmi spui provocările și obiectivele la care vrei să ajungi anul acesta și vedem dacă putem lucra cot la cot în StartUP Mentor.
Cu prietenie,
Ninel Decu
P.S.
Mai multe despre cum să faci abordarea proactivă găsești în cartea “The Lean StartUP” scrisă de Eric Ries
Succes!