😕 Dacă stai doar în recomandări…

atunci când mai scalezi?

Ieri am făcut un sondaj pe Grupul de Facebook – Oameni cu Pasiune în care am pus o întrebare simplă:

 

De unde îți vin principalii clienți?

 

La sondaj au răspuns 39 de persoane, iar 65% din aceștia au spus că principalii lor clienți ajung doar din recomandări. 

 

De partea cealaltă, doar 2 persoane, adică 6%, au răspuns că principalii lor clienți vin dintr-un funnel de vânzări. 

 

Din punctul meu de vedere, ambele variante sunt bune, însă depinde contextul la care ne raportăm. 

 

Iată la ce mă refer:

 

Să spunem că ești coach la început de carieră. 

 

Ești nou pe piață, nu ai un brand în spate și nici nu ești perceput drept o autoritate.  

 

În cazul ăsta, e foarte probabil ca primii tăi clienți să fie de fapt prietenii sau colegii tăi de muncă. 

 

Ei te recomandă la alte persoane și tot așa până îți creezi un cerc de clienți. 

 

Însă ce să vezi, cu timpul apare o problemă.

 

Și nu, nu e legată de numărul de clienți. 

 

De fapt, e vorba de calitatea lor. 

 

Vezi tu, marea problemă pentru tine este că muncești foarte mult, însă banii pe care îi câștigi nu sunt pe măsura efortului depus. 

 

Până la urmă, deja ai prins ceva experiență pe piață, ai prins curaj și nu mai vrei să lucrezi pe bani puțini. 

 

Vrei să câștigi mai mult, însă pentru a face asta, ai nevoie de un alt tip de clienți, unii care să fie dispuși să plătească mai mult. 

 

Cei care îți vin până acum din recomandări nu îndeplinesc această condiție. 

 

Prin urmare, ce e de făcut?

 

Aștepți luni întregi, cu speranța că vor veni și acei clienți care să te plătească mai scump pentru a primi ajutorul tău?… 

 

> sau alegi variantă mai complicată dar în același timp mai eficientă…<

 

Adică “mergi” în întâmpinarea acelor clienți care într-un final te vor plăti mai bine. 

 

Cea mai bună metodă prin care poți face asta este să pui la punct un funnel de vânzări. 

 

Mai exact, vorbesc de un sistem care să-ți aducă clienți noi și vânzări pe pilot automat, fără implicarea ta directă. 

 

Practic, muncești aceleași ore dar faci mai mulți bani pentru că atragi acei clienți potriviți de care ai nevoie, adică acei oameni ce sunt dispuși să plătească câteva mii de EURO pentru serviciile tale. 

 

Asta înseamnă cu adevărat să scalezi, și din păcate, nu poți face asta exclusiv din recomandări. 

 

De ce?

 

Pentru că recomandările sunt imprevizibile și n-ai cum să te bazezi pe ele 12 luni. 

 

Desigur, poți face asta dacă vorbim de un hobby, dar nu și atunci când ne referim la un business serios. 

 

El nu se construiește pe recomandări. 

 

El se construiești pe vânzări constante lună de lună. 

 

Zilele acestea am purtat mai multe discuții cu diverși autori online, cărora le-am prezentat un nou program de mentorat. 

 

Practic, mă adresez acelor coach, traineri, terapeuți sau experți ce vor să implementeze în afacerea lor un funnel de vânzări… și nu numai. 

 

Sunt mai multe lucruri ce vin în ajutorul experților online și nu exagerez când spun că nu le primești în niciun program din România la ora actuală.

 

E un produs gândit doar de mine pe baza nevoilor ce le-am găsit la autorii online în ultimii 5 ani. 

 

Dacă vrei să-ți povestesc mai multe despre acest program de mentorat, atunci apasă pe linkul de mai jos și programează o discuție 1la1. 

 

Abia aștept să ne vedem și să îți ofer mai multe detalii. 

 

Cu prietenie, 

Ninel Decu

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.