înainte să cumpere de la tine
Cel mai probabil nu ți-ai pus problema asta, adică să te gândești la ce întrebări ar putea trece prin mintea clientului tău fix înainte să cumpere de la tine.
Sincer, nici eu nu o fac foarte des, chiar dacă ajută.
Să te pui în locul potențialului tău client, e de departe cel mai bun exercițiu pe care îl poți face.
În felul ăsta îi înțelegi mai bine fricile, așteptările și dorințele și poți transpune acele idei în campania ta de promovare pentru a-ți crește vânzările.
În general, în mintea clienților tăi apar 4 întrebări cheie, înainte de a cumpără un produs sau serviciu.
Ți le-am explicat pe fiecare în parte mai jos:
1 – Ce beneficiu justifică prețul acestui produs/serviciu?
Oamenii vor să înțeleagă foarte bine ce primesc în schimbul banilor lor.
Dacă cumpăr un curs de coaching, cum va arăta viața mea după?
Dacă mă înscriu într-un program de mentorat pentru business, cum va influența asta afacerea mea?
Aici trebuie să ai în vedere faptul că oamenii nu cumpără burghie, ei cumpără o gaură în perete în care să agațe un tablou.
Cu alte cuvinte, pentru a răspunde la această întrebare cel mai bine ar fi să “pictezi” o viziune, o schimbare care se va întâmpla în viața clientului odată ce cumpără produsul tău.
2 – Cine a mai cumpărat și cum pot avea încredere?
Dacă îți cumperi un telefon mobil, cel mai probabil te uiți la recenzii pentru a vedea ce părere au oamenii despre acesta și dacă au fost mulțumiți.
Dacă vrei să mergi într-o vacanță nouă în Grecia, atunci e foarte probabil să ceri o părere de la prietenii care au fost acolo deja.
Dacă vrei să-ți cumperi o mașină second hand, atunci e foarte probabil să te intereseze dacă dealerul respectiv este de încredere.
Lucrurile stau la fel și în online.
Oamenii vor să știe că au făcut o alegere bună, iar pentru asta au nevoie de părerea celorlalți și de dovezi.
Pentru a-i convinge, cel mai ușor este să te folosești de testimoniale și studii de caz.
3 – De unde voi face rost de bani?
În mintea clientului tău inevitabil apare și această întrebare.
Pentru a o contracara, cel mai indicat ar fi să oferi minim 2 modalități de plată: integrală sau în rate.
Deasemenea merită să justifici de ce produsul tău merită banii toți banii.
De exemplu, dacă ai un serviciu ce costă 1000 EURO, atunci dovedește că valoarea pe care i-o aduci clientului este de 10.000 EURO, adică de 10x mai mare.
În felul ăsta prețul nu va mai fi un obstacol atât de mare.
4 – Cât de urgent este să cumpăr? Oferta este valabilă mereu?
Marea majoritate a oamenilor nu cumpără decât dacă sunt puși sub presiune. Tocmai de aceea este important să creezi anumite limite în oferta ta.
Dacă oferi o reducere, atunci fă-o pentru o perioadă de doar 3 zile.
Dacă lansezi un program online, atunci oferă și un bonus super valoros primelor 10 persoane.
Dacă organizezi un eveniment nou, atunci acordă și o reducere semnificativă în primele 3 zile după ce ai făcut marele anunț.
Rezultatele acestor mici modificări se vor vedea de fapt în încasările tale.
Acestea au fost cele 4 întrebări cheie la care se gândesc clienții tăi înainte să cumpere de la tine.
Desigur, am putea vorbi mult mai mult pe acest subiect.
Totuși, recomandarea mea este să te gândești cum anume poți răspunde acestor întrebări, pentru a-l atrage pe client de partea ta.
Cam asta a fost pe astăzi.
Aaa, și nu uita.
Dacă vrei să faci bani din lansarea unui curs online sau produs digital și ai nevoie de sfaturile unui om cu +10 ani de experiență în online, atunci apasă pe butonul de mai jos.
Te programezi la o ședință gratuită de consultanță și stabilim împreună cum te pot ajuta.
Cu prietenie,
Ninel Decu