👉 Nu fă această greșeală dacă

vrei să lansezi o platformă online

“Mi-ai dat o perspectivă extrem de valoroasă, îți mulțumesc mult!”

 

Asta mi-a spus zilele trecute o persoană bine pregătită pe zona de educație financiară ce urmărea să se înscrie în Start-Up Mentor. 

 

Numai că exista o problemă și din fericire am reușit să o identificăm repede în discuție. 

 

Persoana în cauză urmărea să lanseze o platformă online cu mai multe cursuri și materiale de educație financiară. 

 

Potențialii clienți primeau acces în această platformă prin plata unui abonament lunar.

 

În fiecare lună plăteau o sumă mică de bani și primeau în schimb materiale valoroase, de un real ajutor. 

 

Ideea era foarte bună, însă avea o mică problemă:

 

Nu era validată!

 

Când l-am întrebat dacă a testat această idee, mi-a dat un răspuns neconvingător:

 

“Ninel, sincer nu am făcut un sondaj de opinie, însă nu cred că n-aș avea succes cu această idee în afară.”

 

Brusc am mai identificat încă o problemă:

 

Voia să lanseze pe o piață nouă…

 

Iar dacă te întrebi de ce este asta o problemă, atunci răspunsul e simplu:

 

  • pe o piață din afară, costurile de promovare sunt mult mai mari în comparație cu România
     
  • pe o piață din afară, concurența este mult mai accentuată față de România

  • pe o piață din afară îți vei construi cu greu un brand mai ales dacă nu ai rezultate în spate 

 

Expertul în cauză voia să lanseze pe o piață din afară deoarece oamenii sunt mai receptivi la educația financiară. 

 

Ceea ce e adevărat.

 

Pe lângă asta, sunt și mai potenți d.p.d.v. financiar, iarăși adevărat. 

 

Cu toate acestea, este o mare greșeală să te lansezi pe o piață externă până nu îți validezi ideea de business aici, în România. 

 

Cel mai bine ar fi să îți testezi aici ideea de business și să îți construiești o autoritate.

 

Ulterior, dacă lucrurile merg bine, ai toate premisele să testezi și în afară. 

 

“Mi-ai dat o perspectivă extrem de valoroasă, îți mulțumesc mult!”

 

Acesta a fost răspunsul lui în semn de mulțumire. 

 

Discuția durat aproximativ o oră timp în care am acoperit mai multe subiecte importante. 

 

De la obiectivele sale financiare până la cum va pune în practică această idee de business.

 

M-am bucurat că i-am putut oferi o perspectivă nouă.

 

Vestea bună este că același lucru îl pot face și pentru tine. 

 

Dacă și tu urmărești să lansezi o platformă online, un curs sau oricare alt produs digital…

 

Dar încă nu îți dai seama cum să faci acest lucru pentru că îți lipsesc mai multe piese din puzzle…

 

Atunci te poți programa într-o discuție 1la1 cu mine sau cu un alt membru al echipei mele. 

 

Sunt mai multe moduri în care putem lucra împreună în funcție de nevoile tale. 

 

Scopul discuției este să-ți aflăm nevoile și să vedem dacă putem colabora pentru a-ți aduce valoare. 

 

Cu prietenie, 

 

Ninel Decu



Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.