Oare de ce nu cumpara nimeni?

Și eu am pățit să trec prin perioade cu vânzări slabe.

Când eram la început de drum, atunci când se întâmpla asta mă întrebam de ce nu cumpără nimeni. 

Însă cu timpul, după ce am investit în programe de mentorat și multe altele, ochii mi s-au deschis. 

Și mi-am dat seama că în general, oamenii ajung să cumpere atunci când sunt îndeplinite aceste 4 condiții:

  1. Ceva s-a întâmplat în viața lor iar acum sunt pregătiți să-și rezolve problema și să cumpere 

Spre exemplu, să spunem că ai o mașină de spălat veche de 20 de ani. 

Funcționează fără probleme și n-ai niciun motiv să îți cumperi alta, chiar dacă în fiecare zi vezi reclame la mașini de spălat noi. 

Problema ta nu este urgentă și rămâi la vechea mașină de spălat. 

În schimb, dacă ea s-ar strica, atunci problema ar deveni mult mai serioasă. 

Și te-ai simți pregătit să îți cumperi o mașină de spălat nouă. 

Acesta este și motivul pentru care nu renunță la promovare companiile ce oferă mașini de spălat. 

Ele nu știu când ți se va strica vechea mașină de spălat.

Însă atunci când se va întâmpla asta, vor fi acolo și vor profita. 

De aici rezultă că ar trebui să îți promovezi constant serviciile sau produsele.

Pentru că nu poți ști cu exactitate când potențialii tăi clienți au nevoie de ajutorul tău. 

 

  1. Le oferi o soluție în care EI CRED că le poate rezolva problema 

Sunt sigur că tu ai încredere în serviciile sau produsele tale, însă nu poți spune același lucru și despre potențialii tăi clienți. 

Astfel, treaba ta este să le demonstrezi acest lucru, ca mai apoi să creadă. 

Cu alte cuvinte, mai întâi le vinzi ideea, iar ulterior va veni și vânzarea. 

  1. Le oferi dovezi puternice pentru a lua decizia de cumpărare 

Să ne întoarcem la exemplul cu mașina de spălat:

Ai mai cumpăra un anumit model, dacă ai vedea că are doar recenzii de 2 stele în online?

Cel mai probabil nu. 

La fel se întâmplă și în cazul produselor sau serviciilor tale de expert.

Indiferent că vinzi servicii de coaching sau un program de meditații la germană, ai nevoie să le dovedești calitatea. 

Cu cât ai mai multe dovezi, cu atât mai bine. 

  1. Le este ușor să facă afaceri cu tine 

Dacă azi am nevoie urgentă de o mașină de spălat, atunci ar trebui să intru în posesia uneia foarte simplu.

Ba mai mult, mă aștept să fiu tratat cu respect de reprezentantul de vânzări și vreau să fiu lămurit în orice aspect. 

Ei bine, la fel își doresc și potențialii tăi clienți. 

Pe scurt, o experiență plăcută de cumpărare. 

Acestea au fost cele 4 condiții necesare ca oamenii să cumpere de la tine. 

Iar dacă aș fi în locul tău și m-aș confrunta cu vânzări slabe, atunci aș încerca să-mi dau seama ce zonă ar trebui să îmbunătățesc. 

Poate am nevoie de mai multe dovezi…

Sau poate că oamenii încă nu au înțeles că soluția mea îi poate ajuta… ​ 

Iar dacă ai nevoie de o mână de ajutor în promovarea serviciilor sau produselor tale de expert, atunci mă găsești pe linkul din comentarii. 

 

Cu prietenie,

Ninel Decu – Creator de Funneluri și Automatizări pentru Experți și Afaceri Online 

Mai multe optiuni

Articole

Ce este un MVP și de ce ai nevoie de unul?

Când începi o afacere nouă, intri într-un proces intens de învățare despre clientul tău ideal. Îi descoperi nevoile și dorințele, provocările cu care se confruntă

Articole

Studiu de caz – Claudia Toth

Tocmai a ieșit din cuptor un nou studiu de caz, de această dată alături de Claudia Toth, meditator germană.  Claudia Toth este în primul rând

Vrei să atragi mai mulți clienți în întâlniri 1 la 1?

Inscrie-te la Provocarea de 5 Zile și construiește împreuna cu mine un Funnel de Vânzări prin care să atragi noi clienți în fiecare lună.

Totul în doar 5 zile, fără să ai nevoie de foarte multe cunoștințe tehnice.