Mit sau Adevăr?
Ideea acestui articol mi-a venit după ce zilele trecute am avut o discuție cu o tipă foarte pricepută în nutriție vegană.
Discuția era interesantă din 2 motive:
1- Tipa era foarte pasionată de domeniul nutriției vegane, mai ales că în spatele acestei pasiuni se ascundea o poveste impresionantă.
În trecut fusese diagnosticată cu o boală foarte gravă, însă a reușit să depășească momentul prin adoptarea unui stil de viață vegan.
2 – Pentru că își iubea noul stil de viață și împărtășea cu ceilalți din cunoștințele sale, a reușit să își creeze o comunitate online.
Are un grup cu peste 4000 de membri, o listă impresionantă cu abonați la e-mail, un site plus un brand personal puternic.
Nu după mult timp i-a venit și ideea să lanseze un curs online despre nutriție vegană.
Și aici apare dilema…
Cu toate că a simțit gustul succesului pe Social Media, prin faptul că și-a construit o comunitate în jurul ei, nu a putut să o monetizeze.
Nu s-a înghesuit foarte multă lume să cumpere cursul respectiv chiar dacă ea a pus foarte multă pasiune în crearea lui.
Așa că inevitabil vin și eu cu întrebarea:
Este adevărat că ai nevoie doar de pasiune pentru a avea succes în online sau este doar un mit?
Repet, cazul de față este unul 100% adevărat.
Doamna despre care îți vorbesc mi-a cerut ajutorul iar zilele acestea eu și echipa analizăm ce opțiuni avem.
Însă n-am vrut să las această întâmplare să-mi scape pentru că îmi demonstrează din nou că pasiune pentru un domeniu nu îți garantează în mod automat succesul.
Ea te ajută mai degrabă la început, atunci când ai nevoie de curaj să faci primul pas.
În cazul de față, tipa despre care îți vorbesc a avut curaj să împărtășească cu ceilalți despre pasiunea ei pentru nutriție vegană.
Dacă nu i-ar fi schimbat viața și nu i-ar fi plăcut ceea ce făcea, probabil că n-ar mai fi adunat o comunitate de +4000 de persoane.
Mi-e greu să cred asta.
Totuși, asta nu i-a garantat automat succesul.
Drept dovadă stau vânzările slabe și lipsa unei direcții de creștere.
Aici nu mai vorbim de pasiune ci mai degrabă de sisteme și strategii pe termen lung ce trebuiesc gândite obiectiv.
Pasiunea este vântul care bate în pupă și mișcă ambarcațiunea în larg…
În timp ce strategiile și tehnicile sunt motorul și elicea care propulsează ambarcațiunea indiferent dacă bate vântul sau nu.
Desigur, ele nu se exclud una pe alta.
E bine să le ai pe amândouă, atât pasiunea cât și strategiile.
Însă din punctul meu de vedere este greșit să te bazezi doar pe pasiune.
O barcă nu se bazează doar pe vele pentru a ajunge la destinația dorită.
Sper ca mesajul meu să-ți fi schimbat puțin perspectiva despre cum anume ar trebui să abordezi afacerea ta de cursuri online sau servicii.
Iar în cazul în care vrei să discutăm mai multe despre cum să ajungi la minim 2000 EURO/lună din vânzarea de cursuri sau produse digitale…
Atunci te aștept la o discuție 1la1 cu mine sau cu un alt coleg din echipă.
Probabil știi deja că în programul Start-Up Mentor ai posibilitatea să lucrezi cot la cot cu mine pentru a-ți crește veniturile ca autor online.
Ei bine, până să ajungem acolo va trebui să vedem mai întâi dacă te putem ajuta cu adevărat.
De asta te invit să participi la discuție.
Ea durează aproximativ 1 oră și este gratuită.
Iar dacă la final nu putem ajunge la o colaborare, măcar primești informații valoroase pe care să le pui în practică.
Cu prietenie,
Ninel Decu
P.S.
Nu uita.
Pe 8 noiembrie ne vedem la MasterClass-ul Gratuit.
Toate bune!