Uite ce trucuri să înveți de la el
Să spunem că vrei o mașină nouă.
Mergi la dealer, stați de vorbă, vezi o ofertă și stabiliți împreună un test drive.
Te uiți la culori, la dotări, cauți să vezi dacă te încadrezi în buget.
Dealerul este amabil și îți oferă toate informațiile necesare.
Te tratează cu atât de mult respect de parcă zici că urmează să cumperi o casă nouă și nu o mașină.
Îți zâmbește în mod sincer iar conversația decurge ușor și natural. Până la urmă îți alegi mașina preferată, și semnezi contractul.
Pleci acasă mulțumit și bucuros de noua achiziție.
Până aici nu s-a întâmplat nimic deosebit.
Peste o lună în schimb, primești un telefon de la dealer.
Te întreabă ce mai faci, cum te împaci cu mașina, dacă au apărut probleme pe parcurs și dacă ți-ar putea face o vizită la job pentru a se asigura că totul este bine și că mașina funcționează cum trebuie.
Face asta pentru că îi pasă de tine și de faptul că ai ales să cumperi de la el.
Acum spune-mi, ce șanse ar fi ca tu să recomanzi acest dealer altor prieteni sau cunoștințe?
Te mai poți gândi la concurență când deja ai cunoscut un astfel de dealer?
Unul care te sună pe nepusă masă doar pentru a te întreba dacă totul este în regula și dacă ești mulțumit de mașină.
Normal că nu mai contează.
Când găsești un astfel de om, cui i-ar mai păsa de restul?
În vânzări totul se rezumă la relația pe care o construiești și o întreții cu clienții tăi.
Iar povestea acestui dealer auto este una absolut reală.
Joe Girard a fost un vânzător de mașini ce a intrat în cartea recordurilor în 1973, atunci când a vândut 1425 de mașini Chevrolet.
Cariera lui Joe s-a întins între anii 1963 și 1978 și a vândut în total 13.001 mașini. Un număr impresionant dar care a fost ușor atins de Joe.
El se împrietenea cu clienții săi, le trimitea felicitări cu ocazia zilei de naștere, îi suna ori de câte ori avea ocazia pentru a-i întreba dacă sunt mulțumiți de mașină ori dacă au apărut alte probleme pe parcurs.
A înțeles că mai întâi de toate clienții sunt oameni, iar oamenii apreciază să fie tratați cu căldură și respect.
Căutăm de fiecare dată să avem în jurul nostru prieteni pe care ne putem baza, cărora le putem împărtăși problemele noastre și care nu refuză să ne ajute atunci când au ocazia.
Oamenii au înțeles că Joe este un tip de treabă care chiar își dă interesul și au continuat să-l recomande mai departe.
Cum crezi că a reușit să vândă atât de multe mașini?
Și a mai avut un avantaj.
Când ești un tip de treabă, atunci greșelile tale vor fi uitate mai ușor.
Asta înseamnă să construiești o relație cu audiența ta și cu clienții tăi.
Partea cea mai frumoasă?
Și tu ai putea să construiești o astfel de relație cu lista ta de abonați la email.
Poți aplica aceleași principii folosite de Joe dar la o scară mai mică, evident, însă cu rezultate notabile.
Te poți deschide în emailurile tale, poți povesti momente importante sau delicate din viața ta, obstacole peste care ai trecut, cât de greu ți-a fost să ajungi în locul în care ești acum – ideile sunt aproape nelimitate.
Fiecare email va fi ca o cărămidă în plus. Din aproape în aproape relația pe care o construiești devine din ce în ce mai puternică.
Nu te costă nimic să scrii un email în care îți întrebi abonații cum se mai simt, care le sunt principalele probleme, dacă și-au atins obiectivele sau nu.
Le poți scrie o vorbă bună, un sfat sau o idee la care nu se așteptau, poți să-i întrebi dacă au nevoie de ajutor într-o anumit problemă.
Așa cum am spus, variantele sunt foarte diverse.
Nu e nimic complicat, nu e nimic ieșit din comun – pur și simplu îți spui povestea autentică și arăți că îți pasă cu adevărat de audiența ta.
Iar marele avantaj pe email este că mesajul tău va fi ascultat cu o și mai mare atenție.
Gândește-te la cate reclame vede o persoană pe Facebook, și câte vede pe email.
Sigur, îmi vei spune că poate primi și foarte multe emailuri într-o zi și astfel să nu-l citească pe al tău, însă nu este chiar așa.
Atât timp cât ai ceva interesant de spus și trimiți constant e-mailuri, atunci sunt șanse mari să le citească mereu și mereu.
Am mai spus-o și o repet.
O listă de abonați la email este printre cele mai importante asset-uri pe care le poate deține un antreprenor.
O pagină de Facebook în care ai investit bani și timp poate să dispară peste noapte dacă este raportată, o pagină de Instagram la fel, însă o listă de email nu.
Iar în mod normal, ceea ce ar trebui să faci este să te folosești de platformele de social media pentru atragerea de noi abonați.
Dacă vrei să înveți cum poți construi prima ta listă de abonați, atunci te invit să participi la Provocarea de 5 Zile.
Este gratuită și am creat-o special pentru autorii online ce n-au prea multe cunoștințe tehnice.
La finalul acestui Training vei avea primul tău funnel de vânzare, gata să-ți aducă mai multe întâlniri 1la1 cu potențiali clienți.
Cu siguranță îți este de folos!
Cu prietenie,
Ninel Decu