Nu știu dacă îți mai amintești, dar în emailul de ieri ți-am prezentat 6 întrebări esențiale la care să răspunzi dacă ești expert și vrei să îți promovezi serviciile în online.
Acestea erau:
- Ce îți place să faci?
- Ce te pasionează să citești, să înveți, și ce te face să uiți noțiunea timpului?
- Care este misiunea ta și ce vrei să lași în urmă?
- La ce ești bun și oamenii îți spun că i-ai ajutat?
- Ce nevoi vezi că au neîndeplinite cei din jurul tău și cum crezi că îi poți ajuta?
- Pentru ce crezi că ai putea fi plătit?
Prin răspunsul la aceste întrebări ar trebui să câștigi suficientă claritate cât să faci primul pas.
Și să îți promovezi serviciile sau produsele de expert în online.
Însă acum să ne imaginăm următorul lucru:
Să spunem că te promovezi activ de aproximativ o lună și ai reușit să atragi o întâlnire cu un potențial client.
Întrebarea este:
Cum abordezi corect această întâlnire, ca mai apoi să bați palma la final?
Ei bine, indiferent de metoda pe care o vei pune în practică, recomandarea mea este să ai în minte următorul principiu:
Oamenii cumpără atunci când tu îi înțelegi pe ei.
Aici mă refer la problemele lor, la greutățile cu care se confruntă în business, job sau chiar în viața personală.
Din punctul meu de vedere, empatia ar trebui să fie cuvânt de lege într-o întâlnire de vânzare.
Și asta pentru că, dincolo de beneficii, obiective și planuri pe termen lung, într-o întâlnire de vânzare stau de vorbă doi oameni.
Iar a fi om în 2024, a devenit un lucru din ce în ce mai rar, dacă înțelegi la ce mă refer.
Eu pentru a face un diagnostic cât mai rapid asupra problemei clientului, mă folosesc de aceste întrebări:
- Care este adevărata provocare în acest moment legată de activitatea ta?
- Ce ai încercat până acum? Ce a mers și ce nu a mers?
- Ce îți dorești să obții în următoarele 6 luni de zile?
- Care este principalul blocaj ce te împiedică să obții ceea ce îți dorești?
În felul ăsta am o vizibilitate de 360 grade asupra situației clientului.
Îmi dau seama ce a mai încercat în trecut…
Cu ce probleme se confruntă acum…
Și unde vrea să ajungă în următoarele 6 luni…
În felul ăsta, clientul se simte înțeles, ascultat și disparea acea presiune din întâlnire.
Este ca atunci când mergi la doctor și ți se adresează câteva întrebări de control pentru a identifica cât mai bine problema.
Și chiar dacă nu îți dai seama, prin aceste întrebări doctorul demonstrează empatie față de tine și situația în care te afli.
La fel se întâmplă și într-o întâlnire de vânzare, dacă folosești aceste întrebări.
În încheiere, sper ca mesajul meu să-ți fie de folos.
Însă mai mult decât atât, îmi doresc să pui în practică aceste sfaturi pentru a vedea îmbunătățiri în activitatea ta de expert.
Cu prietenie,
Ninel Decu – Creator de Funneluri și Automatizări pentru Experți și Afaceri Online